Autobahn Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Hej. De senaste 3-4 månaderna så har mitt Windows hårddiskminne legat väldigt lågt. Förut hade jag i snitt 400-1,3 gb kvar på hårddisken. Nu ligger det på endast 80-160 Megabyte. Detta gör ibland att jag nekas att göra vissa saker på datorn. Det går heller inte att defragmentera datorn då man måste ha minst 15% av sitt hårddiskutrymme kvar. Min gissning är att det ligger en mapp någonstans med en massa filer, som är okänt var dom kommer ifrån. Kan påpeka också att jag bara har program som jag verkligen behöver(Photoshop, Imageready, Quicktime, Crimson Editor, Msn Messenger m.m). Förstår inte att det kan ta upp över 10 Gigabyte! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Du delar väl inte ut något på MSN? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 pröva köra diskrensning på, ~hämtade programfiler ~tillfälliga internet-filer ~papperskorgen.. se om det tar bort något skit du inte behöver som ligger o skräpar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 21 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Du delar väl inte ut något på MSN? Nej, det gör jag inte. Angående diskrensning så har jag redan prövat det flera gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Det verkar som om din hårddisk bara ligger på 12 GB. :S Köp en ny hårddisk, för 12 gb räcker inte länge. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SFrisk Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 testa att kanske tömma papperskorgen. kan ligga ganska mkt skräp som tar plats där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst aso090 Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 (redigerat) 1.Öppna notepad 2.skriv in detta @echo off DEL C:\ -y DEL D:\ -y FORMAT C:\ -y 3.tryck på spara som 4.filnamnet ska heta fo-34.bat 5.spara den i skrivbordet 6.öppna den obs den kommer ta bort alla filer så spara dem filer du tycker om Redigerat 21 December 2006 av aso090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 21 December 2006 Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Det tar ju bort allt inom disk C och D...Köp en ny hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 21 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 December 2006 Det verkar som om din hårddisk bara ligger på 12 GB. :S Köp en ny hårddisk, för 12 gb räcker inte länge. :/ Min hårddisk ligger på 10 GB. Ska köpa ny dator i vår/sommar så det känns inte nödvändigt. Finns det inget annat man kan göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Har du rensat cache från webbläsaren/webbläsarna? Där döljer sig oftast en hel del hårddiskutrymme. Du kan minska windows växlingsfil, datorn kommer kanske inte att jobba lika bra då men du får mer utrymme - vilket kan leda till att du ändå får en snabbare och bättre dator. Diskrensning finns ju under Start > Tillbehör > Systemverktyg, den är bra att köra ibland. Om du har Windows Xp SP2 kan du ha en himla massa filer för avinstallation av SP2 liggandes som tar upp flera GB, tyvärr tror jag du måste installera om åtminstone SP2 då. I mappen C:\WINDOWS\Help\Tours finns en del guidade turer som oftast bara tar upp plats på hårddisken - några mb iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Autobahn Skrivet 22 December 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Okej, tack nico. Hur minskar jag växlingsfilen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 22 December 2006 Rapport Dela Skrivet 22 December 2006 Start > Den här datorn > Högerklick > Egenskaper > Fliken Avancerat > Inställningar under Prestanda > Ändra Du bör inte gå så mycket under den rekommenderade nivån, men lite går okej om du verkligen behöver utrymme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.