Hoppa till innehåll

Våldtäkt Är Killarnas Fel?

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Rekommendera inlägg

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Länk här: http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?me...tstart=0#354623

Skrivet av en person på aftonbladet.

Om det inte skulle fungera så kopierar jag det hon/han skrev:

"Killar och män styr världen, det är dem som sätter lagar, eller som har satt.

Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på offret.

Så som det är nu så är det viktigare att en kille inte blir oskyldigt anklagad än att en tjej, offret, får upprättelse.

Jag är så trött på detta snack om att snälla killar är oskyldiga. Ni snälla killar är precis lika skyldiga för ni står passivt och ser på i ett land som har så låga straff för våldtäkt att det är chockerande om man råkar nämna det utomlands.

Om man står och inte gör nåt är man en del av problemet och det är mest bara tjejer som slåss för sina rättigheter när de blivit våldtagna.

De allra flesta tjejer i Sverige anmäler inte ens för att man blir så kränkt.

Män styr landet. Om de tyckte att detta var så hemskt så skulle lagen se annorlunda ut. Face it. Det var ändå bara för ett par år sen som det började räknas som våldtäkt att attackera en brud som var avtuppad. Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken.

Ni killar som hävdar att ni är så j*vla snälla är faktiskt också en bidragande faktor till att samhället ser ut som det gör när det gäller våldtäkt så kom inte och säg att ni är så himla oskyldiga"

Ja, vad tycker ni? Har personen rätt? Är det alla killars fel att tjejer blir våldtagna och våldtäktsmännen inte får en rättvis dom?

Redigerat av ENGULBanaaAaAaN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 70
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Länk här: http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?me...tstart=0#354623

"Om det inte skulle fungera så kopierar jag det hon/han skrev:

Killar och män styr världen, det är dem som sätter lagar, eller som har satt.

Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på  offret.

Så som det är nu så är det viktigare att en kille inte blir oskyldigt anklagad än att en tjej, offret,  får upprättelse.

Jag är så trött på detta snack om att snälla killar är oskyldiga. Ni snälla killar är precis lika skyldiga för ni står passivt och ser på i ett land som har så låga straff för våldtäkt att det är chockerande om man råkar nämna det utomlands.

Om man står och inte gör nåt är man en del av problemet och det är mest bara tjejer som slåss för sina rättigheter när de blivit våldtagna.

De allra flesta tjejer i Sverige anmäler inte ens för att man blir så kränkt.

Män styr landet. Om de tyckte att detta var så hemskt så skulle lagen se annorlunda ut. Face it.  Det var ändå bara för ett par år sen som det började räknas som våldtäkt att attackera en brud som var avtuppad. Jag hörde inga snälla killar protestera mot det innan den lagen kom? Den kom för att det var pga att TJEJER slogs för saken.

Ni killar som hävdar att ni är så j*vla snälla är faktiskt också en bidragande faktor till att samhället ser ut som det gör när det gäller våldtäkt så kom inte och säg att ni är så himla oskyldiga"

Ja, vad tycker ni? Har personen rätt? Är det alla killars fel att tjejer blir våldtagna och våldtäktsmännen inte får en rättvis dom?

Det är din syn på saken, tror du verkligen att ingen man protesterade emot det? Ingen? Dessutom kan det handla om att det är tjejerna som blir drabbade. Har jag själv blivit drabbad för misshandel går jag såklart och protesterar emot det.

Att skylla på oss män är som att säga:

"Utan USA skulle världen se mycket bättre ut, krigen skulle minskas med 80%"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på offret."

Det är väl ganska klart att bevisbördan ligger delvis på offret. Om nån anmäler mig för våldtäkt och jag inte kan bevisa motsatsen, är jag då skyldig?

Så som det är nu så är det viktigare att en kille inte blir oskyldigt anklagad än att en tjej, offret, får upprättelse.

Det är väl förfan alltid viktigt att ingen blir oskyldigt dömd, vad väger tyngst att en oskyldig man slipper dömas för våldtäkt eller att offret får uprättelse?

Hatar sån här feministpropaganda, för det första så är det inte ENBART killar som våldtar, finns även tjejer. Men det är ju säkert killens fel det också....

Sen så har vi dessa miljoner exempel på våldtäkter. En kille o en tjej är på en fest, båda super sig redlöst fulla och det slutar med att dom har sex. Dagen efter inser tjejen att hon var för full och hade inga som helst planer på att ha sex med denna kille, och då säger man att killen har våldtagit än.

Hurvida killen var för full eller inte spelar ingen roll, det är "självklart" hans fel. Oavsett om dessa anmälningar håller i rätten eller inte så är det riktigt pissigt, har själv en kompis som blev anmäld på detta sätt. Däremot så drogs anmälan tillbaka, men oavsett så spreds det väldigt fort och det är väl inte det roligaste att få ett rykte om att man har blivit anmäld för våldtäkt.

Våldtäkter ska utredas precis som alla andra brott, finns det inte tillräckligt med bevis så ska man inte döma någon heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Om killar tyckte att våldtäkt var så himla hemskt som det faktiskt är så skulle straffen vara högre och bevisbördan INTE ligga på offret."

Det är väl ganska klart att bevisbördan ligger delvis på offret. Om nån anmäler mig för våldtäkt och jag inte kan bevisa motsatsen, är jag då skyldig?

Naturligtvis inte. I sverige så går vi efter något som heter oskyldig till beviad skyldig, vilket betyder att om du blir anklagad för ett brott så är det inte din uppgift att bevisa att du är oskyldig, utan det är de som anklagar som skall bevisa att du är skyldig, detta sköter staten (dvs polisen och åklagarmyndigheten).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att våldtäkt är ett brott lika hemskt som mord, om det då är riktig våldtäkt och inte bara en "under - fyllan - händelse". Om en tjej blir våldtagen när hon är ute och går sent på kvällen så skall gärningsmannen få ett så långt straff som han är värd.

Men man ska inte dra alla män/killar över en och samma kant alla är inte elaka, våldtäks lystna galningar, utan det finns många snälla, roliga och underbara killar/män och dom ska inte beskyllas för ngt. Det är i alla fall min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Själv tycker jag att våldtäkt är ett brott lika hemskt som mord, om det då är riktig våldtäkt och inte bara en "under - fyllan - händelse". Om en tjej blir våldtagen när hon är ute och går sent på kvällen så skall gärningsmannen få ett så långt straff som han är värd.

Men man ska inte dra alla män/killar över en och samma kant alla är inte elaka, våldtäks lystna galningar, utan det finns många snälla, roliga och underbara killar/män och dom ska inte beskyllas för ngt. Det är i alla fall min mening. 

Jo, men hon (säger hon då jag antar att det är det) påstår att även helt oskyldiga och snälla killar som aldrig ens skulle tänka på en våldtäkt också ligger bakom det.

Även om alla skulle hjälpa till och kämpa mot våldtäkt skulle det inte försvinna, inte på många år i alla fall.

Sen att tjejer skulle bli kränkta om de går och gör en anmälning, det undrar jag verkligen om man ska tro på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att de flesta killar har vett nog att låta bli att våldta, men sedan finns det kräk som inte klarar av att låta bli och de ska hållas inlåsta eftersom chansen att dom får återfall är i vissa fall väldigt stor.

Det går inte att stoppa våldtäkter det är en omöjlighet eftersom ingen kan hindra andra från att göra det.

Jag tror att många våldtagna kvinnor idag är rädda för att gå till polisen, eftersom de känner sig kränkta av olika stora och små anledningar detta är ngt som det talats och skrivits en hel del och jag tror att det stämmer att många våldtäkter aldrig anmäls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

wtf den kvinnan är konstig.

okej killar våldtar, däremot är dom som gör det dumma i huvudet och har nån mental sjukdom, och om jag skulle se nån våldtas skulle jag kicka ner killen på två sekunder. dom flesta killar är faktist snälla, alla våldtar inte kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

wtf den kvinnan är konstig.

okej killar våldtar, däremot är dom som gör det dumma i huvudet och har nån mental sjukdom, och om jag skulle se nån våldtas skulle jag kicka ner killen på två sekunder. dom flesta killar är faktist snälla, alla våldtar inte kvinnor.

Ja, men hon menar att de killar som inte våldtar också gör saker fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

ja precis, tror hon verkligen at alla killar bar astår och ser på eller?

om jag skulle se en som våldtar nån skulle jag kicka ner han, om det däremot var ett stort gäng skulle jag ringa polisen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon verkar inte förstå att det finns en sak som kallas rädsla. Rädd för att själv bli misshandlad om man skydder personen som blir våldtagen kanske? och allvarligt talat så måste jag säga att det ÄR kvinnornas "plikt", eller vad man ska kalla det, att stå upp för SINA rättigheter, och inte förvänta sig att snälla killar ska göra det åt dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...