Hoppa till innehåll

Pc Val?


Raptomex
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om du endast har 10 000:- kan det bli tight om du ska ha bland de bästa delarna. Det kommer nog bli ett pris runt 15 000:- om du tar ett 8800-kort och den där intelprocessorn. 2 GB ram kostar ca 2000:-.

 

Ett annat alternativ är att köpa t.ex ett sämre grafikkot. Sedan uppgraderar du det om kanske ett år då directX10-spelen släpps. Det kommer ta ett tag innan dom kommer än. Dock skulle jag föreslå att försöka tjäna in dom där extra tusen som krävs på något sätt, och köpa allt direkt. Det känns bättre.

Tänk även på att köpa i delar, det blir billigare så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DraGGo: Det enklaste alternativet är t.ex att gå in på

http://www.komplett.se och plocka ihop de delar du tänk köpa. På komplett finns det ett bra sortiment med rimliga priser. Fråga sedan på ett forum, t.ex här eller på sweclockers om delarna passar ihop. Du kan även fråga i hjälp i ett "datorforum" så dom plockar ihop ett paket åt dig, om du nämner en prisnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska snart köpa en speldator jag också.

Den kommer kosta runt 15-17 000.

 

Grafik kort: GeForce 8800 GTS 640 Mb.

Proccesor: Intel core duo2 E6700 2,67 Ghz.

Ram minne: 2048 Mb.

Hårddisk: 500 GB.

 

Morsans kompis kommer hem till oss senare ikväll så ska vi snacka priser o sånt. :]

Han jobbar nämligen åt en datorbutik så jag kan få delarna billigare.

www.hattelco.se

Redigerat av mackson
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

tycker själv inte du ska köpa ett DX-10 kort såhär tidigt, vänta lite till ATI R660, som kommer vara starkare och då inte kosta lika mycket som om du skulle köpa ett DX-10 kort idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DraGGo: Det enklaste alternativet är t.ex att gå in på

http://www.komplett.se och plocka ihop de delar du tänk köpa. På komplett finns det ett bra sortiment med rimliga priser. Fråga sedan på ett forum, t.ex här eller på sweclockers om delarna passar ihop. Du kan även fråga i hjälp i ett "datorforum" så dom plockar ihop ett paket åt dig, om du nämner en prisnivå.

 

 

Har noll koll om hur man Bygger datorn. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...