Hoppa till innehåll

Windows Vista


Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Jag har två frågor angånede windows vista.

1) När kommer den svenska versionen av windows vista?

2) Kan man installera winows vista trots att min dator inte är kapabel till den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag har också en fråga angående Vista. Ska jag köpa vista eller pro till min nya dator?

 

Vista eller Pro? Du menar Win Xp Pro eller Vista eller vilken version av vista du ska köpa?

 

Iaf;

1. Går allt som det är planerat så om 10 dagar (9 dagar om 40 min...) ska det finnas ute. Du kan ju förhandsboka hos t.ex. webhallen dock.

2. Om din dator inte är kapabel att köra Visa lär du inte kunna installera det. Har du för lite minne eller för slö processor så är det dock inte säkert att installeraren märker något, då kan du kanske installera visa men inte få igång det eller få det att funka vettigt. Tror däremot att microsoft har lagt in några rader som kollar om datorn klarar vista innan du installerar.

Vill du kolla det redan nu, kolla in http://www.microsoft.com/sverige/windowsvista/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv fick man Vista idag och har redan lagt in det och kört igång. Måste säga att det är ruskigt nice i jämförelse med XP och otroligt mycket fräschare. Tycker även det flyter på snabbare än vad XP gjorde. Helt klart värt och satsa på! När det gäller drivrutiner som det har varit en hel del snack om så kan jag säga att Vista hittade allting direkt för mig.

 

Jag kör Windows Vista Business btw :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv fick man Vista idag och har redan lagt in det och kört igång. Måste säga att det är ruskigt nice i jämförelse med XP och otroligt mycket fräschare. Tycker även det flyter på snabbare än vad XP gjorde. Helt klart värt och satsa på! När det gäller drivrutiner som det har varit en hel del snack om så kan jag säga att Vista hittade allting direkt för mig.

 

Jag kör Windows Vista Business btw :)

 

Så du har inte stött på buggar eller så?? Inget problem med spelen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst schneak

jag har kört företags veriskonen som bara är släppt för företag då.. =)

den ägde! stötte inte på en bug. men microsoft sa att de va nå skit så det kommer att ta ett tag innnan home släpps

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag har testat Vista och den blockerade alla minna spel. Var tvungen att formatera hårdisken för att ta bort operativsystemet. Har hört och sett att Vista har nästan program som spyware som typ kontrollerar allt du gör.

 

Vista är i alla fall inget som jag rekomenderar. Den tuggar i sig för mycket av datorn. Visst är Vista snyggt det tycker jag med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...