Hoppa till innehåll

Att Göra En Guild?


Gäst Youx

Rekommendera inlägg

Hur mycket kostar det totalt för en guild med tabords med logo och så?

 

Är det lätt att få medlemar i guilden om man inte har några krav för den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kostar 20s (silver) för att köpa själva guild kontraktet (9 personer måste skriva på för att du ska kunna lämna in den och skapa guildet), att designa en tabard kostar 10g (guld) och att köpa tabard 1g, men Tabard är inte direkt nödvändigt ju, du kan vänta tills du är högre lvl med det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det kostar 10s att skapa guild. :P

 

Men nu till det jag ville säga. Det beror på vilken level du är på. Sen vad guilden heter.Jag skapa en ny guild igår. Den heter Manchester United och har bara 13 medlemmar. (Är level 45 på den). Är man hög level så är det ganska lätt att få medlemmar om man boostar de i tex DM/SM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej SpoWn, 10g kostar det att göra tabarden.

 

Men iaf om du är på en server som är ganska gammal kommer det vara ganska svårt att få medlemmar för då har alla guilds, Men man kan ju alltid invita massa level 1 :D

Tycker att du ska joina en som redan finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Nej SpoWn, 10g kostar det att göra tabarden.

 

Men iaf om du är på en server som är ganska gammal kommer det vara ganska svårt att få medlemmar för då har alla guilds, Men man kan ju alltid invita massa level 1 :D

Tycker att du ska joina en som redan finns.

 

DraggO du läste fel...han skrev 10S inte 10g
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en egen guild där bara min polare är med. Känner ca 60% av guilden IRL och de andra är jag nära bekant med på internet. Vi har totalt 63 medlemmar varav 50~ ungefär är aktiva och ca 35 har sina mainkaraktärer i guilden.

 

35+ lev req, btw.

Det var lätt att fixa den. Tjatade bara ihop mina kompisar till samma server och ally och sen började vi questa och gå lite instancer ihop och den blev det snabbt ett faktum. Har tabard o allt med.

 

Jättekul. Kompisgille äger. ^^

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...