Hoppa till innehåll

Invandring


Denkan

Rekommendera inlägg

  • Svar 352
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Invandrare är helt ok. Men det finns en sak som irriterar mig j*vla mycket.

När det kommer in invandrare så ska deras döttrar gifta sig med kusiner så de kan komma in i Sverige och få bidrag för att de varken lär sig svenska eller ens försöker. Alltså de som betalar skatt ger i prinicip bort pengar för att invandrarna ska ha det bra i Sverige när de inte ens försöker skaffa jobb. Invandrarna tar pengar från oss bara för att de är lata. Det är så j*vla irriterande. När jag blir vuxen så kommer jag ge pengar för att några lata j*vlar inte pallar lära sig svenska och skaffa jobb.

 

Danmark har det inte så. Där måste man kunna danska för att bo där, och vad blir de kallade? Racister, just det, racister, för att de inte vill betala för att några lata j*vlar inte pallar lära sig danska.

 

Nu menar jag inte att alla invandrare är såhär, jag menar de som gör såhär är j*vlar, och att den svenska regeringen inte gör något åt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Invandrare är helt ok. Men det finns en sak som irriterar mig j*vla mycket.

När det kommer in invandrare så ska deras döttrar gifta sig med kusiner så de kan komma in i Sverige och få bidrag för att de varken lär sig svenska eller ens försöker. Alltså de som betalar skatt ger i prinicip bort pengar för att invandrarna ska ha det bra i Sverige när de inte ens försöker skaffa jobb. Invandrarna tar pengar från oss bara för att de är lata. Det är så j*vla irriterande. När jag blir vuxen så kommer jag ge pengar för att några lata j*vlar inte pallar lära sig svenska och skaffa jobb.

 

Danmark har det inte så. Där måste man kunna danska för att bo där, och vad blir de kallade? Racister, just det, racister, för att de inte vill betala för att några lata j*vlar inte pallar lära sig danska.

 

Nu menar jag inte att alla invandrare är såhär, jag menar de som gör såhär är j*vlar, och att den svenska regeringen inte gör något åt detta.

Vet du ens vad det innebär att betala skatt? Läs på lite, snacka sen. Skatt går till kommunen, landstingen och offentliga sektorn. Sjukvården, Brandförsvaren, Universitet, Ålderdomshem osv. Stöd & Bidrag finns det också, och ja där kan dom få lite stöd och socialbirag. Men tro f*n inte att alla invandrare tar Socialbidrag, och lever på andras skatt. Där var du fördomsfull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Invandrare är helt ok. Men det finns en sak som irriterar mig j*vla mycket.

När det kommer in invandrare så ska deras döttrar gifta sig med kusiner så de kan komma in i Sverige och få bidrag för att de varken lär sig svenska eller ens försöker. Alltså de som betalar skatt ger i prinicip bort pengar för att invandrarna ska ha det bra i Sverige när de inte ens försöker skaffa jobb. Invandrarna tar pengar från oss bara för att de är lata. Det är så j*vla irriterande. När jag blir vuxen så kommer jag ge pengar för att några lata j*vlar inte pallar lära sig svenska och skaffa jobb.

 

Danmark har det inte så. Där måste man kunna danska för att bo där, och vad blir de kallade? Racister, just det, racister, för att de inte vill betala för att några lata j*vlar inte pallar lära sig danska.

 

Nu menar jag inte att alla invandrare är såhär, jag menar de som gör såhär är j*vlar, och att den svenska regeringen inte gör något åt detta.

Vet du ens vad det innebär att betala skatt? Läs på lite, snacka sen. Skatt går till kommunen, landstingen och offentliga sektorn. Sjukvården, Brandförsvaren, Universitet, Ålderdomshem osv. Stöd & Bidrag finns det också, och ja där kan dom få lite stöd och socialbirag. Men tro f*n inte att alla invandrare tar Socialbidrag, och lever på andras skatt. Där var du fördomsfull.

 

'

 

Nä du din lille svennebanan, jag sa inte att ALLA invandrare är sådana. Men de som inte pallar lära sig svenska lever på våran skatt. Vi pratar om socialbidrag, inte några j*vla universitet och ålderdomshemsskatter. Och tala inte om för mig att läsa på och snacka sen, sådana uttalande är bara patetiska.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Invandrare är helt ok. Men det finns en sak som irriterar mig j*vla mycket.

När det kommer in invandrare så ska deras döttrar gifta sig med kusiner så de kan komma in i Sverige och få bidrag för att de varken lär sig svenska eller ens försöker. Alltså de som betalar skatt ger i prinicip bort pengar för att invandrarna ska ha det bra i Sverige när de inte ens försöker skaffa jobb. Invandrarna tar pengar från oss bara för att de är lata. Det är så j*vla irriterande. När jag blir vuxen så kommer jag ge pengar för att några lata j*vlar inte pallar lära sig svenska och skaffa jobb.

 

Danmark har det inte så. Där måste man kunna danska för att bo där, och vad blir de kallade? Racister, just det, racister, för att de inte vill betala för att några lata j*vlar inte pallar lära sig danska.

 

Nu menar jag inte att alla invandrare är såhär, jag menar de som gör såhär är j*vlar, och att den svenska regeringen inte gör något åt detta.

 

Vet du ens vad det innebär att betala skatt? Läs på lite, snacka sen. Skatt går till kommunen, landstingen och offentliga sektorn. Sjukvården, Brandförsvaren, Universitet, Ålderdomshem osv. Stöd & Bidrag finns det också, och ja där kan dom få lite stöd och socialbirag. Men tro f*n inte att alla invandrare tar Socialbidrag, och lever på andras skatt. Där var du fördomsfull.

 

'

 

Nä du din lille svennebanan, jag sa inte att ALLA invandrare är sådana. Men de som inte pallar lära sig svenska lever på våran skatt. Vi pratar om socialbidrag, inte några j*vla universitet och ålderdomshemsskatter. Och tala inte om för mig att läsa på och snacka sen, sådana uttalande är bara patetiska.

 

Nu råkar det bara vara så, att man kan inte låta folket själv välja vad de skall betala skatt för. Då skulle de flesta nog inte betala ett öre, men ändå vilja ha allt av samhället. Söker man inte jobb får man försörjningsstöd. Vi kan inte dra bort försörjningsstödet för dem som inte vill/kan söka jobb bara för att de är invandrare som inte kan svenska, DET skulle vara rasistiskt.

 

Jag vill bara precisera gällande Danmark: för att kunna erhålla ett danskt medborgarskap måste man kunna danska samt en (hel) del om dansk kultur/historia/nutid (frågorna är så svåra att många infödda danskar inte ens kan svaren). Samtidigt har man det vidrigaste system man kan ha när det gäller flyktingar; för att få uppehållstillstånd, krävs det att man har ett jobb. För att få ett jobb krävs det att man har uppehållstillstånd. Alltså går det inte alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Invandringen till Sverige slog rekord år 2006 då Sverige tog emot 96 000 personer, det var då den största invandringen sedan man började föra statistik på 1800-talet. Detta rekord överskreds 2007 då Sverige tog emot 99 485 personer.

 

men i dagens samhälle får man ju inte ens vara realistisk, jag får inte påpeka att vi knappast har jobb och boplatser eller pengar till extra 100000 om året, när även unga ska ha jobb och boplats, däribland jag själv.

 

Självklart blir det mer invandrare som sitter inne, då invandrare är minoriteten. Därför syns det mer.

Sen får vi inte glömma att invandrare får strängare straff i Sverige.

 

VA? :o Vad äre här för skitsnack!

Jag har själv pratade med brottsofferjouren så sa dom att om man är invandrare får man lindrigare straff pga hur dom har haft det.

Så kom inte och påstå något du har fått för dig från tv eller liknande!

 

Det du skrev kan säkert stämma då jag varken har hittat pålitliga källor för mitt påstående då jag fick höra det av en lärare. Har du nu verkligen pratat med brottsofferjouren så stämmer det väl troligen då.

 

Invandrare är helt ok. Men det finns en sak som irriterar mig j*vla mycket.

När det kommer in invandrare så ska deras döttrar gifta sig med kusiner så de kan komma in i Sverige och få bidrag för att de varken lär sig svenska eller ens försöker. Alltså de som betalar skatt ger i prinicip bort pengar för att invandrarna ska ha det bra i Sverige när de inte ens försöker skaffa jobb. Invandrarna tar pengar från oss bara för att de är lata. Det är så j*vla irriterande. När jag blir vuxen så kommer jag ge pengar för att några lata j*vlar inte pallar lära sig svenska och skaffa jobb.

 

Danmark har det inte så. Där måste man kunna danska för att bo där, och vad blir de kallade? Racister, just det, racister, för att de inte vill betala för att några lata j*vlar inte pallar lära sig danska.

 

Nu menar jag inte att alla invandrare är såhär, jag menar de som gör såhär är j*vlar, och att den svenska regeringen inte gör något åt detta.

Det är nog bara några få procent av invandrarna som är så lata. Men jag anser att om man ska få stöd av landet så ska man iallafall försöka skaffa sig ett jobb och gå SFI. De som inte gör det förstör egentligen bara för sig själva om de hade tänkt att stanna kvar här.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Släng ut dem allihopa säger jag bara, bevara den svenska kulturen

Du ska slängas ut. Förhoppningsvis brännas på bål före din kropp slängs ner i Kattegatt där du får ruttna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Släng ut dem allihopa säger jag bara, bevara den svenska kulturen

Till den svenska kulturen hör att vi är mångkulturella. Överflödig nationalism har aldrig bidragit med något gott. Säg ett enda land där nationalismen har starkt fäste, men där de som inte tillhör samma etnicitet inte blir diskriminerade.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...