Hoppa till innehåll

Mods...


NossLoad

Rekommendera inlägg

Varför ska mods få tjäna mer fm och få själva bryta mot reglen "inga onödiga inlägg / trådar"?

 

De skriver typ "(regel) tråd låst!".. Det kan de istället skriva i pm till tråd skaparen för de tjänar fm + fuska rank på det och det tycker jag inte är riktigt rätt. Alla måste har väl samma regler?

 

Är inte säker på att de tjänar något men jag tror det och därför gör jag denna tråd.

 

Vad tycker ni andra om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omg shit, varför får chefer mer lön än sina anställda :o?

 

Nemen, seriöst vatroru?

 

Klart vi måste skriva vad för regel tråden bryter mot.

 

Varför är det så självklart? Om ni nu skriver tråd låst medelanden kan ni väl lika gärna dela ut varningar / tillsägelser via inlägg i forumen?

 

Varför skulle ni INTE kunna skicka fm för det?

 

Suck, bara för du är admins gulle plutt så behöver du inte tro att du är någon sorts chef något sånt... Värkar iaf som du tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omg shit, varför får chefer mer lön än sina anställda :o?

 

Nemen, seriöst vatroru?

 

Klart vi måste skriva vad för regel tråden bryter mot.

 

Han är en chef (moderator). Men inte VD (admin). En chef bestämmer mer än en anställd (medlem).

 

Om det inte bröts mot regler stup i kvarten skulle man inte behöva säga till, vi skriver reglerna för att regelbrytaren ska veta vad som är fel och att andra ska lära sig följa reglerna bättre. Och åtminståne jag bryr mig inte särskilt mycket om FM, kan vara kul att köpa lite saker till affären, men ingen big deal.

 

Dessutom, om du tänker efter, förjänar inte moderatorerna lite extra FM? Du verkar tro att man blir moderator bara man säger till, eller efter en viss tid automatiskt. Alla fuskas moderatorer har kämpat och skött sig för att bli det. Vad vore fuska utan moderatorerna? En sida med spam överallt och en admin som inte får någon fritid för att han ska ta hand om anmälningar, fusk, recensioner, nyheter plus att uppdatera och ta hand om sidan. Vore det trevligt?

 

Var nöjd med det du själv får istället, klaga inte i onödan, ditt inlägg kommer inte påverka säskilt mycket, bara få dig att framstå som avundsjuk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska mods få tjäna mer fm och få själva bryta mot reglen "inga onödiga inlägg / trådar"?

 

De skriver typ "(regel) tråd låst!".. Det kan de istället skriva i pm till tråd skaparen för de tjänar fm + fuska rank på det och det tycker jag inte är riktigt rätt. Alla måste har väl samma regler?

 

Är inte säker på att de tjänar något men jag tror det och därför gör jag denna tråd.

 

Vad tycker ni andra om det?

 

Så vi tar ett exempel, vi har en tråd på 200 inlägg och låser den och skickar ett PM till skaparen. Hur många pm tror du vi får från de kanske 100 andra medlemmarna som har skrivit i tråden och undrar varför den är låst? Eller du kanske tycker att vi ska skicka PM till alla i tråden?

 

Som sagt så vi kör nu tjänar alla på. Medlemmarna ser hur olika regler bedöms och även trådskaparen förstår vad han har gjort för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för att du uppskattar vårt jobb och att vi läser igenom och låser ett hyfsat antal trådar om dagen...

 

Är det rättvist att en person som skriver en tråd som bryter mot §1.11 och får tråden låst får några fm då? Ska vi tvinga alla som bryter mot en regel att böta 3 fm eller vad?

Sedan så är §1.11 en regel som gäller mot onödiga inlägg - sådana som absolut inte tillför något till ämnet. Ett inlägg med texten "§1.11 - låst" tillför en hel massa information. Den säger att tråden blivit låst, att den bryter mot §1.11 samt indirekt även att det inte är tillåtet att posta sådana trådar. Eftersom att det är vi som bedömer reglerna så är det även vi som avgör om en tråd ska låsas eller inte, eller om en tråd bryter mot en regel eller inte. Är det en vanlig medlem som skriver det bryter det mot §1.19. Skriver man som vanlig medlem "Låst" i ett ämne så stämmer ju det knappast då en vanlig medlem inte ska avgöra vilka trådar som bryter mot regler eller inte - alltså är det ett onödigt inlägg om det är postat av en vanlig medlem men inte om det är postat av en moderator.

 

Vill du absolut kan jag skicka de kanske 100 fm eller nåt som jag totalt skulle ha "tjänat" på att posta ordet låst i trådar under min hyfsat långa tid som moderator till admin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför bryr man sig så hemskt mycket om fm och rank?

Klart Mods ska få någon sorts kompensation för att dom tar sin tid att låsa trådar.

No_fear gjorde en bra gämförelse med det riktiga livet i sitt inlägg.

Hur skulle det vara om en resturangägare fick lika mycket lön som servitrisen på resturangen?

Då skulle det väll inte vara värt att på något sätt ha mer ansvarighet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska mods få tjäna mer fm och få själva bryta mot reglen "inga onödiga inlägg / trådar"?

 

De skriver typ "(regel) tråd låst!".. Det kan de istället skriva i pm till tråd skaparen för de tjänar fm + fuska rank på det och det tycker jag inte är riktigt rätt. Alla måste har väl samma regler?

 

Är inte säker på att de tjänar något men jag tror det och därför gör jag denna tråd.

 

Vad tycker ni andra om det?

 

Om moderatorerna inte skriver i tråden varför den blev låst kan ju folk tro att någon bara låst den för att han/hon tyckte det var roligt eller bara helt utan anledning.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså det är bra med mods utan dem så skulle detta vara ett värdelöst forum.. själv bryr jag mej inte om ifall dom för 10fm mer om dagen en oss andra jagh skriver i forumet för jag vill ha hjälp till wow, visst är det kul att ha fm, men palla bry sej om dom kännar lite mer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...