Gäst Kabby Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Hur vill du ha nästa Zelda-spel till Wii? Kontroller, gameplay, grafikstil? Personligen skulle jag vilja ha en uppföljare till Twilight Princess, men mycket svårare samt svärdet följer Links rörelser bättre. Skölden tycker jag inte ska vara automatisk när man targetar, utan att man höjer Nunchuken för att använda skölden. Jag hoppas även att det är väldigt långt, och tar längre tid att klara än Twilight Princess, samt mycket svårare. Grafikstilen ska vara samma som i TP. Man skulle bra gärna vilja veta vad som händer efter ;) Storyn skulle vara att Ganondorf eller Zant inte skulle vara med, men twilighten skulle vara kvar Hur vill ni ha det? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 Agahnim borde få vara med igen.. Sen A Link To The Past har han bara varit med 2 gånger, och då som miniboss. :( Tycker förvandlingsmaskerna från Majora's Mask borde göra comeback också. Sen ska spelet vara väldigt långt den här gången, inte som dom flesta zeldaspelen som man kan varva på nån dag efter att man varvat det en gång.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Jag vill inte ha en twilight där man förvandlas till nåt. Jag vill bara vara Link hela tiden :P Och Ocarinan måste tillbaks! Svårare än TP. TP var nåt skämt,lätt som en plätt. Längre bossfighter snälla, bossar är så lätta!! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 8 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2007 Jag skulle vilja ha ett spel som verkligen är en utmaning. En annan sak är att link ska följa rörelserna med svärdet som man gör med kontrollen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 hellst skulle jag villja ha zleda oot te wii asså zelda oot med wii grafik o wii styrning :) fasst skulle osså vilja ha tp uppföljare med fasst att man kunde spela som zleda eller så. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Jag vill ha A Link To The Past i Wiigrafik =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Jag vill ha A Link To The Past i Wiigrafik =) skulle ju förstöra känslan helt och hållet.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Jag vill ha A Link To The Past i Wiigrafik =) Men jag skulle vilja se hur det skulle se ut :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
honung Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 The legend of Zelda är ju en fantastisk spelserie som vi nog alla tycker :) Jag köpte The legend of Zelda: Twilight Princess för ett par veckor sedan, min reaktion blev inte riktigt som jag hade hoppats på. Jag hade hoppats på ett spel man kunde spela timmar/dagar i sträck utan att tröttna. Men det blev lite... ja vad ska man säga? "annorlunda" kanske jag hade stora förhoppningar på spelet innan jag köpte det, eftersom jag har alla The legend of Zelda spel som kommit ut i Sverige. Jag menar inte att The legend of Zelda: Twilight Princess är ett dåligt spel. Det jag menar är att The legend of Zelda: Twilight Princess är ett mindre bra spel än The legend of Zelda: Ocarina of Time och The legend of Zelda: Majora´s mask. Nu är det om det nästkommande spel, jag vill att det ska ta mer nytta av Wii´s konstruktion det må säga som Humla skrev. Taget från Humla >> "En annan sak är att link ska följa rörelserna med svärdet som man gör med kontrollen." En annan sak skulle vara om det nya spelet kunde vara mer likt The legend of Zelda: Ocarina of Time eller The legend of Zelda: Majora´s Mask. En bra story ska det vara. Och man ska inte kunna skippa storyn. För det förstörs då. Vem vill inte ha en underbar story och ett underbart spel? Jag tycker att storyn ska vara som ett klassiskt The legend of Zelda spel det må säga att prinsessan Zelda blir kidnappad av Ganon/Ganondorf och onda makter attackerar Hyrule, och Link ska befria Zelda och bli hjälte i Hyrule efter han gjort sin hjältebragd. Det skulle inte vara helt fel med lite nya vapen. Vilka vapen? Ja, det är en svår fråga, men kanske ett nytt svärd/sköld eller ja varför inte någonting helt nytt som aldrig funnits i något The legend of Zelda spel förut? Det skulle inte heller vara fel med lite nya karaktärer/fiender eller bossar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Skulle vilja ha ett svårare zelda med mindre konstiga saker såsom den gigantisk beybladen och spidermansakerna, magic power och att det är mer eget, Twilight Princess var nån konstig kopia på Ocarina of time. Ett bytesquest. Spela som link och bara link, inte någon varg. Fler sidequests, svårare bossar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 En uppföljare till Twilight Princess, där man spelar som samma Link som i TP skulle vara najs. Det känns som att nu efter TP så har själva Link/Zelda/Ganon-konceptet blivit lite uttjatat. Så jag tycker att Link ska lägga tillbaka Master Sword i sin piedestal, nu när Ganondorf är dödad, och sedan styra kosan ut i stora världen. Hyrule har vi redan sett. Och tröttnat en aning på. Varför skulle inte Link kunna ge sig ut på stora äventyr i resten av världen, som en backpacker typ? Man borde få färdas genom Final Fantasy och Middle-Earth-inspirerade miljöer. Följa med på ett skepp och utföra olika små uppgifter där, som en matros typ. Man borde få segla förbi övärldar som omgärdas av glittrande vatten. Rida på en häst genom öknen och stanna ett par nätter i en Arabliknande stad. Så typ. Att man reser genom världen, möter olika människor och upplever nya städer. Och så blir man indragen i nåt krig mellan ett kungadöme i norr mot hemska monster. Kanske hjälper ett annat land genom att besegra bossen som orsakar otrevligheter där. Och så vidare. (Fast allt det här skulle givetvis se mycket bättre ut i Ps3-grafik) Sen borde spelet vara lite mer av en utmaning, med spektakulära fiender och bossar. Och så borde allt detta tjafs om Triforce läggas åt sidan, åtminstone en liten stund i alla fall. Tycker jag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 13 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2007 (redigerat) skulle vilja ha ett nytt zelda wind waker osså :) det och oot e ju lätt de bästa i Zelda serien räknade inte med dom 8bit spelen o alla supernintendo zelda o dom för dom e för retro för att göra te nyare modeller o grejor dom ska Zelda teamet låta bli o göra något med Redigerat 13 Februari 2007 av chucky Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg