Hoppa till innehåll

Zelda Tp

Mickeh

Rekommendera inlägg

Asså e det någon som har spelat The legend of zelda twilight princess på både GC och Wii asså jag har gjort det och då märkte jag att allt var tvärtom asså om man säger såhär husen ligger te höger på GC så ligger dom te venster på Wii någon som vet varför det e så asså har undrat det sen min vänn köpte tp te sitt wii o jag skulle hjällpa honnom snälla svara måste veta :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt är spegelvänt eftersom att i Gamecube version är det som vanligt, man märket det för att Link är vänsterhänt som han jämt är.

I Wii är det dock programmet pga Wii kontrollerna eftersom dom flesta är högerhänt, just därför har de gjort spelet till Wii spegelvänt så det passar till högerhänta. Link har alltså här svärdet i höger hand.

Men allt i spelet är spegelvänt, det är ända skillnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rätta mig om jag har fel så dom ändrade hela spelet te andra hållet istället för bara handen han håller svärdet LOL!

Helt rätt.. men det blev nog inte mkt att ändra, bara att spegelvända allting utom teaxten, men dom fick ju göra så att t.ex att östra delen av hyrule inte heter West Hyrule Field.

Men så har vi ju slangbellan och bågen också, dom måste man ju peka på skärmen med och kan man peka med nunchuken? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...