Mickeh Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Asså e det någon som har spelat The legend of zelda twilight princess på både GC och Wii asså jag har gjort det och då märkte jag att allt var tvärtom asså om man säger såhär husen ligger te höger på GC så ligger dom te venster på Wii någon som vet varför det e så asså har undrat det sen min vänn köpte tp te sitt wii o jag skulle hjällpa honnom snälla svara måste veta :S Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ravenclaw105 Skrivet 10 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2007 Allt är spegelvänt eftersom att i Gamecube version är det som vanligt, man märket det för att Link är vänsterhänt som han jämt är. I Wii är det dock programmet pga Wii kontrollerna eftersom dom flesta är högerhänt, just därför har de gjort spelet till Wii spegelvänt så det passar till högerhänta. Link har alltså här svärdet i höger hand. Men allt i spelet är spegelvänt, det är ända skillnaden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Link Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Jag tycker det är dåligt, Link har alltid varit och ska vara vänsterhänt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Saker och ting kanske borde vara som det brukar, men det skapar problem då de flesta människor är högerhänta. En kompromiss kanske vore att få välja att spela spelet som höger- eller vänsterhänt? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ravenclaw105 Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Tycker jag också, eftersom de som då är vänsterhänta får då problem med spelet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 11 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2007 Innan Wii skulle släppas trodde jag man skulle kunna välja vänster eller höger hänt. Blev lite besviken när man bara kunde spela som högerhänt. OBS, jag är inte vänsterhänt. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 Annars kunde ju Nunchuken vara svärdet istället. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 12 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2007 Annars kunde ju Nunchuken vara svärdet istället. Näääh.. Det passar nog inte :blink: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 13 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2007 rätta mig om jag har fel så dom ändrade hela spelet te andra hållet istället för bara handen han håller svärdet LOL! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 13 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2007 rätta mig om jag har fel så dom ändrade hela spelet te andra hållet istället för bara handen han håller svärdet LOL! Helt rätt.. men det blev nog inte mkt att ändra, bara att spegelvända allting utom teaxten, men dom fick ju göra så att t.ex att östra delen av hyrule inte heter West Hyrule Field. Men så har vi ju slangbellan och bågen också, dom måste man ju peka på skärmen med och kan man peka med nunchuken? Någon som vet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Februari 2007 Hmm, då blir det helt konstigt för mig eftersom jag är vänsterhänt. Men jag har GC versionen av The legend of Zelda: Twilight princess. Jag tycker det ska finnas att man får välja vilken hand Link ska hålla den svärdet i. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mickeh Skrivet 14 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2007 Jamed :) fasst även om dom ändrade allt te spegelvänt så kunde dom ju bara ändrat handen eller gjort en speciel wii kontroll som e för vänsterhänta ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg