Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hur många spel finns det egentligen i Resident Evil-serien? Vilka spel hör till huvudstoryn och vilka är sidospel? Och i vilken ordning släpptes de?

Skrivet

0 finns också

Biohazard är väl samma som "Resident Evil" fast på japanska?

Ja, eller alltså Resident Evil heter Biohazard i Japan. Men Biohazard är ett engelskt ord ;)

Men jag fick inte alla svar. Alltså vilka spel hör till själva huvudstoryn? Eller är alla spel lika relevanta i Resident Evil-historien?

Gäst Shuriken
Skrivet

Det heter inte Biohazard här för det var något band i USA som hette/heter det så de skulle bli stämda om de använde det namnet. Så de bytte till RE. Vet dock inte varför vi i Europa har RE också.

Skrivet

Det heter inte Biohazard här för det var något band i USA som hette/heter det så de skulle bli stämda om de använde det namnet. Så de bytte till RE. Vet dock inte varför vi i Europa har RE också.

Men Resident Evil låter ändå coolare än Biohazard, så det gör inget tycker jag.

Skrivet

Hur många spel finns det egentligen i Resident Evil-serien? Vilka spel hör till huvudstoryn och vilka är sidospel? Och i vilken ordning släpptes de?

0, 1, 2, 3, 4, code veronica är dom som hör till huvudhandlingen skulle jag tro.

i zero så är dom i spencer mansion, det är dom i första också. i 2:an är det chris' lillasyster som är med (chris spelar man i första) och i tredje spelar man jill som också var med i första. i 4:e spelet spelar man leon som var med i 2:a spelet och i code veronica spelar man claire som var med i 2:a. SÅÅÅ!

• Skapa ny...