Shaddy Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 Hur många spel finns det egentligen i Resident Evil-serien? Vilka spel hör till huvudstoryn och vilka är sidospel? Och i vilken ordning släpptes de? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kn3ckarn Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 1, 2 , 3, code: Veronica, zero, 4, outbreak, outbreak file #2, survivor, survivor 2, dead aim, gaiden.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scarlet Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 0 finns också Biohazard är väl samma som "Resident Evil" fast på japanska? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kn3ckarn Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 0 finns också Biohazard är väl samma som "Resident Evil" fast på japanska? 0 = zero Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 18 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 0 finns också Biohazard är väl samma som "Resident Evil" fast på japanska? Ja, eller alltså Resident Evil heter Biohazard i Japan. Men Biohazard är ett engelskt ord ;) Men jag fick inte alla svar. Alltså vilka spel hör till själva huvudstoryn? Eller är alla spel lika relevanta i Resident Evil-historien? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Shuriken Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Det heter inte Biohazard här för det var något band i USA som hette/heter det så de skulle bli stämda om de använde det namnet. Så de bytte till RE. Vet dock inte varför vi i Europa har RE också. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 19 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Det heter inte Biohazard här för det var något band i USA som hette/heter det så de skulle bli stämda om de använde det namnet. Så de bytte till RE. Vet dock inte varför vi i Europa har RE också. Men Resident Evil låter ändå coolare än Biohazard, så det gör inget tycker jag. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Th3 Sh@dow Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Bara gå in och checka på www.residentevil.com Brukar checka där då och då jag själv för att se om något nytt kommer upp. Dom har alla spel där på en lista. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scarlet Skrivet 23 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2007 Jag tror nog att det är 1, 2, 3, 4, men 5 kommer nog inte det eftersom att dom sa att dom skulle låta ubrella "få vara ifred" eller nåt <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 23 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2007 Vad menar du? Det finns ju redan en trailer på 5:an. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kn3ckarn Skrivet 23 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2007 ja, det kommer till ps3:an. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
excitebike90 Skrivet 25 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2007 Hur många spel finns det egentligen i Resident Evil-serien? Vilka spel hör till huvudstoryn och vilka är sidospel? Och i vilken ordning släpptes de? 0, 1, 2, 3, 4, code veronica är dom som hör till huvudhandlingen skulle jag tro. i zero så är dom i spencer mansion, det är dom i första också. i 2:an är det chris' lillasyster som är med (chris spelar man i första) och i tredje spelar man jill som också var med i första. i 4:e spelet spelar man leon som var med i 2:a spelet och i code veronica spelar man claire som var med i 2:a. SÅÅÅ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg