Gäst Muuu Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 går det att blocka ipn från en gästbok? (php) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Ja. Hur vet jag dock inte vad gäller php. Hade det varit asp kunde man ha skrivit; <% If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "127.0.0.0" Then Response.Redirect("fyskäms.asp") End If %> Men nu är det php det gäller... Hursomhelst, fel forum - tråden flyttas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Ja. Hur vet jag dock inte vad gäller php. Hade det varit asp kunde man ha skrivit; If Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "127.0.0.0" Then Response.Redirect("fyskäms.asp") End If %> Men nu är det php det gäller... Hursomhelst, fel forum - tråden flyttas. <?php if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "127.0.0.0"){ header("Location: fyskäms.asp"); } ?> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 (redigerat) du får gärna förklara också vad allt sår för och vart man ska lägga in den. Redigerat 20 Februari 2007 av mu1991 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2007 Det klarar nog jag av åtminstone :) Början på php-kod <?php Om ipadressen är 127.0.0.0, då... if($_SERVER['REMOTE_ADDR'] == "127.0.0.0"){ ...skicka iväg användaren till sidan som heter fyskäms.asp header("Location: fyskäms.asp"); } Slut på php-kod ?> Lägg detta högst upp i filen som du vill blockera från ipadressen, byt ut 127.0.0.0 mot ipadressen du vill blockera, och ersätt fyskäms.asp med namnet på någon annan meningslös sida, alternativt en internetadress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 så jag kan byta ut fyskäms.asp till vilken sida som helst? ex. www.kebab.se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 Exakt. Inga begränsningar alls ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 Men kan ju dock vara ett tips att skicka iväg personen till en sida så den vet att den är avstängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 (redigerat) så jag kan byta ut fyskäms.asp till vilken sida som helst? ex. www.kebab.se? Tänk också på att du måste skriva http:// framför om du ska skicka till en annan websida, t.ex. http://www.kebab.se Redigerat 21 Februari 2007 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.