Hoppa till innehåll

Vart Ligger Du, Politiskt?

excitebike90

Rekommendera inlägg

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Kanske detta bör förtydligas med att Peter Eriksson inte äger en stadsjeep, utan det är hans fru som gör det. Peter själv är ute på resor mycket av sin tid, men hans fru bor ute i skogen (Morjärv, ca 5 mil från mig) och är vägarna dåligt plogade kan det vara användbart med fyrhjulsdrift. Jag tycker inte att det är bra att hon kör med en stadsjeep, men hon är inte ensam om det här i Norrbotten. I glesbygden är vägarna på vintern i dåligt skick och utan kollektivtrafik har man få alternativ. De som däremot är de mest självgoda och arroganta är invånarna i tätbygden söderöver (i norr bara Luleå, Umeå, Sundsvall, Gävle) som köper en stadsjeep för att det är fint. Bor man i Stockholmsområdet behöver man inte bil till NÅGONTING. Kollektivtrafiken är fantastisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollektiv trafiken är effektiv i Stockholm ja, men hur roligt är det och komma sent till Jobbet, plugget och vissa ärenden om det är idioter till chauförer eller alltid problem med spåret i Tunnelbanan? Såklart man tar bilen då. De som åker i kollektivtrafiken blir ännu mer straffade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Kanske detta bör förtydligas med att Peter Eriksson inte äger en stadsjeep, utan det är hans fru som gör det. Peter själv är ute på resor mycket av sin tid, men hans fru bor ute i skogen (Morjärv, ca 5 mil från mig) och är vägarna dåligt plogade kan det vara användbart med fyrhjulsdrift. Jag tycker inte att det är bra att hon kör med en stadsjeep, men hon är inte ensam om det här i Norrbotten. I glesbygden är vägarna på vintern i dåligt skick och utan kollektivtrafik har man få alternativ. De som däremot är de mest självgoda och arroganta är invånarna i tätbygden söderöver (i norr bara Luleå, Umeå, Sundsvall, Gävle) som köper en stadsjeep för att det är fint. Bor man i Stockholmsområdet behöver man inte bil till NÅGONTING. Kollektivtrafiken är fantastisk.

Jo, man behöver bil, bil ger mer frihet, man kan åka när man vill, åka var man vill (där man får, andra vägar än buss etc) och om man vill visa lite status är det inget fel med det, även då det är lite småfjantigt. Men helt klart behöver man bil till väldigt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...