Hoppa till innehåll

Behöver Lite Hjälp


OhNo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena.

 

Har fått nåt skumt problem.

När jag försöker starta Norton AntiVirus, Alltså, DubbelKlicka på iconen så det öppnas.

Så kommer det typ:

 

Skriptfel i Internet Explorer
Ett fel har uppståt i skriptet på den här sidan.

Rad: 169
Tecken: 2
Fel: Åtkomst Nekad.
Kod: 0
URL: res://C:\Program\NORTON~1\NAVUI.dll/navstats.htm

 

Kan inte dra hem några nya uppdateringar eller nånting. Försökt att hitta lite "Guides" för att fixa det. Men inget funkar med dem jag har testat.

 

Sen när jag öppnar Säkerhetsmeddelanden i SP2 så kommer det:

Norton AntiVirus är installerat men dess tillstånd är okänt. Klicka på rekommendationer om du vill se förslag vad du kan göra åt detta.

 

Nån som haft samma problem och fixat? Tips skulle va Nice. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okänt problem för mig, ingenting som en ominstallation inte fixar dock.

 

Fast du behöver inte oroa dig för det där säkerhetsmeddelandet, va likant för mig och resten av alla som haft det, tror jag till och med har läst att den ska ha lite problem med att kommunicera med Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okänt problem för mig, ingenting som en ominstallation inte fixar dock.

 

Fast du behöver inte oroa dig för det där säkerhetsmeddelandet, va likant för mig och resten av alla som haft det, tror jag till och med har läst att den ska ha lite problem med att kommunicera med Norton.

 

Kan inte hämta några uppdateringar eller nånting eftersom SP2 "crashar" Norton.

Well. Kompis skickade över något skumt virus skydd på msn. Så det funkar prima nu. :)

 

..Tror jag iallafall, vet inte om det är något bra men.. Man får vänta och se. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

som black-burrito säger, Norton suger, tar upp mycket CPU och RAM och har inte bra uppdaterat register, och skyddar dåligt.

 

NOD32 FTW!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med här. Norton kan bugga upp script och annat, det är därför det inte är särskilt populärt.

Du bör heller inte använda dig av ett okänt din kompis skickade, det är ingen smart lösning.

 

Jag kör själv med NOD32+windows brandvägg.

Detta fungerar prima. Tycker dock du ska avinstallera det din kompis skickade, och skaffa ett annat virus-skydd.

Kaspery och nod32 är två bra program. Det finns även gratisalternativ på anti-virusprogram som fungerar bättre än norton.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena.

 

Har fått nåt skumt problem.

När jag försöker starta Norton AntiVirus, Alltså, DubbelKlicka på iconen så det öppnas.

Så kommer det typ:

 

Skriptfel i Internet Explorer
Ett fel har uppståt i skriptet på den här sidan.

Rad: 169
Tecken: 2
Fel: Åtkomst Nekad.
Kod: 0
URL: res://C:\Program\NORTON~1\NAVUI.dll/navstats.htm

 

Kan inte dra hem några nya uppdateringar eller nånting. Försökt att hitta lite "Guides" för att fixa det. Men inget funkar med dem jag har testat.

 

Sen när jag öppnar Säkerhetsmeddelanden i SP2 så kommer det:

Norton AntiVirus är installerat men dess tillstånd är okänt. Klicka på rekommendationer om du vill se förslag vad du kan göra åt detta.

 

Nån som haft samma problem och fixat? Tips skulle va Nice.  :)

 

Vill du ha hjälp?

Jag frågar följande:

Vad har Internet Explorer att göra med Norton Antivirus?

Det borde inte kunna hända något med IE när du startar Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena.

 

Har fått nåt skumt problem.

När jag försöker starta Norton AntiVirus, Alltså, DubbelKlicka på iconen så det öppnas.

Så kommer det typ:

 

Skriptfel i Internet Explorer
Ett fel har uppståt i skriptet på den här sidan.

Rad: 169
Tecken: 2
Fel: Åtkomst Nekad.
Kod: 0
URL: res://C:\Program\NORTON~1\NAVUI.dll/navstats.htm

 

Kan inte dra hem några nya uppdateringar eller nånting. Försökt att hitta lite "Guides" för att fixa det. Men inget funkar med dem jag har testat.

 

Sen när jag öppnar Säkerhetsmeddelanden i SP2 så kommer det:

Norton AntiVirus är installerat men dess tillstånd är okänt. Klicka på rekommendationer om du vill se förslag vad du kan göra åt detta.

 

Nån som haft samma problem och fixat? Tips skulle va Nice.  :)

 

Vet inte vad IE har med Norton att göra precis.

Men Farsan sa att man behövde nån Uppdatering patch för Norton efter man installerat SP2, eftersom det kommer något med som gör att man inte kan uppdatera eller vad han sa. :blink: :)

(Själv har jag aldrig gillat SP2, men men...)

 

Ska försöka hitta den imorgon. Fast håller mig till något Kasper nånting så länge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Norton är inte dåligt, bara krävande. Har läst i massa nya pc tidningar (ej speltidningar) och då har nortons nyaste antivirus program fått 10/10 i genomsnitt så det är väldigt bra skydd. Men ifall du nån gång skulle vilja få bort Norton så blir det svårare att få bort än ett virus... Nästan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...