Filiandor Skrivet 12 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2007 Jag behöver lite hjälp. Jag har gjort en hemside layout i photoshop men jag vet ej hur jag ska kunna få det till en hemsida. Det är ju bara en bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2007 Mm, Photoshop är ju inget optimalt program för att göra hemsidor i men du kan välja File > Save For Web och sedan välja att spara som Html och bilder. Kan kolla mer exakt om du vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Jag använder photoshop hela tiden till design i hemsidor spara bara bilden som vanlig jpg eller något sen så tar du bara den bilden som bakrundsbild det funkar perfekt ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Använd bilden som Tracing Image i Dreamweaver. Gå till Page Properties>Tracing Image och välj den. Sen har du en mall, för att hjälpa till så kan du gå upp til fältet med knappar, längst till vänster ska du välja Layout. Där det fanns en massa knappar så står nu nya, det står: Standard, Expanded och Layout. Väl Layout, två knappar som tidgare var gråa blir färgade . Välj den högra "Draw Layout Cell". Dra nu en ruta på varje ställe med t.ex en bild och en text (du måste trycka på knappen varje gång innan du gör en ny ruta). Dreamweaver kommer automatiskt göra en tabell av det. Gå tillbaka till Standard mode och fyll i varje ruta med texten/bilden du vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 13 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Jag tackar så mycket, men måste jag ha valt en bakgrund först? För min bild täcker liksom inte allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Bilden är bara där som mall, den visas inte på sidan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 14 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2007 okej, men hur ska jag få den att synas på sidan då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 14 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2007 Men gör som jag sa så syns den ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 14 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2007 Själv så brukar jag först göra en layout och sen skära ut alla delar som jag ska använda för länkar, rutor etc.. Och sen spara för webben sen spara och ta HTML och bilder... Toolet är den där saken som ser ut som en kniv längst uppe i högra hörnet ( Segment ). Kanske gör en guide senare. /Destiny Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 15 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Okej, schysst. Men jag blir alltså tvungen att skära ut alla delar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 15 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2007 Ja, Annars tror jag det inte funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 19 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Okej, men tack för hjälpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.