Legolas Skrivet 29 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2004 Jag ska precis börja på ett spel.... ... Namn: Zigns, The New Generation Handling: Ungdomar med mutant krafter måste rädda världen (och sig själva) mot den onda Freeze, utan att visa vilka dem är. Insperation: X-Men :wub: Klart? Har precis börjat :visslar: Ute på internet? Nej Om ngn vill skapa en karaktär till den så adda mejj på MSN: [email protected] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 29 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2004 Kan väl lika gärna lägga till att jag har ett nytt litet projekt på gång. Det ska till 90% vara en slags komisk film. Skriver väl som alla andra då... Namn: Foot factor Handling: åtta människor. två monster. Ett uppdrag. Att överleva fötter. Dessa tio ställs inför hårda krav, som att t.ex besegra vänster fot, höger fot och mamma fot. Inspiration:/B] lillbrorsan och fötter i allmänhet. Klart: inte på långa vägar IT: ingen aning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shadow of Darkness Skrivet 29 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2004 Tada !!! Ett nytt spel på gång. Men snälla adda inte mig på MSN bara för att tjata om spel jag hinner ju knappt jobba med spelen ju och sen är dom 2 första misslyckade objekt men nu kommer en bra :) Namn: The Legendary World Handling: Det sägs att för länge sen så bodde många i en värld så kallad Den Legendariska Världen men människorna dog en efter en och ingen visste längre vart världen var..... Fast det där med värld har man bara hittat på för att ingen skulle hitta världen. För igentligen är det en stor ö nånstans. Det är upp till dig och dina 3 vänner att hitta ön innan de 4 andra lagen och om du lyckas.... så följer lyckan med dig och du kan bo där i 300 år för varje år du bor där ökar ditt liv 1 år så man kan leva hur länge som helst utan att åldras. Utspelar sig: En planet som nästan är en exakt kopia av jorden fast mycket mycket större. Men fortfarande i samma tid som innan bilarna fann liksom man bodde i byar. Uppföljare: Jepp flera uppföljare ska komma men ettan är enorm så det kommer at ett tag. Insperation: Det kommer inte från speciellt mycket det är mest min fantasi. Internet: Ingen aning men jag tror inte det (MSN för att skaffa det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 29 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2004 (redigerat) Namn Inte bestämmt ännu Handling En man blir strandsatt på en planet av anledning som jag ännu inte kommit på Utspelar sig nån planet somm jag inte har bestämmt än uppföljare orka tänka på det nu :lol: Insperation Super Metriod Upplägg ska fokusera mer på pussel än på strider och ha musik från Halo soundtracket och Metalgear 2 soundtracket samt diverse Trance låtar som passar Grafik Håller jag på att göra. Ska använda mig mycket av photoshop för att skapa snygga texturer men behåller troligen orginal gubbarna. Ska även göra gif animationer som fungerar som filmklipp internet få se hur bra det blir först Redigerat 29 Juli 2004 av Kassler Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laithean Skrivet 29 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2004 Ett utav mina spelær klara har lagt in spelet på tråden i webbspel. Dær någonstans står det Klicka hær eller nått. Handlar om hæstar men vill gærna att några testar det och komenterar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Har gjort ett 10-tal spel, endast halvklara skitspel dock. Men nu ska jag göra ett på riktigt, har inte jobbat med RPG Maker 2000 på ett tag men få väl testa mej fram. Titel: Frankie And The Cave Tree, Frankie och Grott Trädet. Handling: Frankies katt har sprungit iväg, egenteligen går spelet ut på att hitta katten men så kommer ett gäng äventyr emellan. Upplägg: Precis som Kassler lägger jag mer åt Pussel än strid, ett logiskt Äventyrs spel. Det ska helst likna Pokémon så lite som möjligt. Insperationskälla: Jadu, ingenting faktiskt. Frankie var en kompis katt, det är det ända. Release Datum: Färdigt till Julklappshandeln iaf :P I övrigt tänkte jag försöka plugga in musik, alltså egen musik som jag skapat i diverse program. Den som vet hur man laddar in musikfiler i RPG Maker 2000, kan ju säga till. Sen skulle jag vilja ha lite kort animationer, är GIF Animator 5.0 bästa valet? Lägger ut spelet på internet när det är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wuurds Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Verkar svårt :P... men ska skaffa det då .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pippo Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Verkar svårt :P... men ska skaffa det då .. Det är simpelt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Naruto Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Det är ganska lätt, men det tar tid som fa& när man ska liksom göra den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Vad är det ni gnager om? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pippo Skrivet 30 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2004 Vad är det ni gnager om? :rolleyes: om rpg maker vad annars! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 31 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 e det nån som vet var man kan ladda ner det programmet så man kan använda mp3 låtar i spelet? Pallar inte med midi musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.