finaly_man Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 Låter som vi kommer få smaka på en massa coola spel, när tror ni att ni är klara med dom? rpg maker är ju asvårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 31 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 Låter som vi kommer få smaka på en massa coola spel, när tror ni att ni är klara med dom? rpg maker är ju asvårt. ett tips:Läs igenom hela hjälpfilen innan du börjar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zong_zui Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 kan man inte göra fiender? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pippo Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 kan man inte göra fiender? jo man kan göra fiender. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zong_zui Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 (Pippo @ 31/07-2004 13:00:47) kan man inte göra fiender? jo man kan göra fiender. ;) hur då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pippo Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 (Zong_zui @ 31/07-2004 13:03:15) (Pippo @ 31/07-2004 13:00:47) kan man inte göra fiender? jo man kan göra fiender. ;) hur då? jag har tyvärr inte använt det på ett år eller så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zong_zui Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 men kommer du inte ihåg...?? du kan väll kolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 31 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 bara rita en och spara den i png format i rätt map så har man gjort en fiende Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zong_zui Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 bara rita en och spara den i png format i rätt map så har man gjort en fiende men hur lägger man ut den sen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 först och främst, RPG Maker 2000 & 2003 är väldigt svårt i början men när man väl kommit in i det går det väldigt fort med alla kommandon o dyl. Kassler: Tyvärr, det ska inte gå mer Mp3-filer, men det kanske finns nåt sätt att peta in det ändå... ska se efter. Zong_zui: Det där med fiender beror på vad du menar. Göra egna: gör som Kassler sa Slåss mot i spelet: vanliga fiender fixar du i Databasen och går in på Monster och lägger till det du vill ha. För att kunna slåss mot dem måste du lägga till dem i en Monstergrupp (M. groups). Sen om du vill ha slumpmässiga (random) strider när man går på en karta så bestämmer du vilka monstergrupper man slåss mot i editeraren till kartan. Vill du t.ex. ha en boss, så får du göra en ny Event och i den lägger du till en Enemy Encounter eller vad det heter, bestämmer vilken Monstergrupp osv så ska det funka. Om du vill ha mer detaljerat, fråga i Webbspel - RPG Maker 2003 hjälp-tråden. Där finns också en massa hjälp till olika grejer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zong_zui Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 först och främst, RPG Maker 2000 & 2003 är väldigt svårt i början men när man väl kommit in i det går det väldigt fort med alla kommandon o dyl. Kassler: Tyvärr, det ska inte gå mer Mp3-filer, men det kanske finns nåt sätt att peta in det ändå... ska se efter. Zong_zui: Det där med fiender beror på vad du menar. Göra egna: gör som Kassler sa Slåss mot i spelet: vanliga fiender fixar du i Databasen och går in på Monster och lägger till det du vill ha. För att kunna slåss mot dem måste du lägga till dem i en Monstergrupp (M. groups). Sen om du vill ha slumpmässiga (random) strider när man går på en karta så bestämmer du vilka monstergrupper man slåss mot i editeraren till kartan. Vill du t.ex. ha en boss, så får du göra en ny Event och i den lägger du till en Enemy Encounter eller vad det heter, bestämmer vilken Monstergrupp osv så ska det funka. Om du vill ha mer detaljerat, fråga i Webbspel - RPG Maker 2003 hjälp-tråden. Där finns också en massa hjälp till olika grejer. men när jag valt grupp och testat att strida vad gör jag sen för att lägga ut dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 31 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2004 Jag skulle precis sätta igång mitt RPG Maker igen, men det funkade inte. Behöver länkar så jag kan fixa det igen...Helst många RTP och sånt där också. Också en instruktion i hur man installerar för om jag minns rätt så måste man insallera det i en speciell ordning..? Behöver det nu! Snälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.