Hoppa till innehåll

Mona Sahlin


Gäst Perisoreus
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror att Mona kommer att bli kanon. Hon är en bra talare och bra på att föra fram partiets åsikter vilket inte varit Göran Perssons bästa sida. Då han ofta hade andra åsikter än partiet och när han inte hade samma åsikter som partiet då gick han på sin linje istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om hon får fram åsikterna, betyder det inte att åsikterna är bra. Jag tror folk kommer se hur bra det fungerar med alliansen och förstå vad som är rätt, vilket inte sossarnas åsikter är. Alliansen kommer vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Alliansens opinionssiffror har varit vikande, man kan tala om ett ras. Sverige är så genomsyrat av solidaritet att ett individualistiskt och egoistiskt samhälle kommer inte att gå i första taget. Som Mona sagt, är man socialdemokrat tycker man att det är häftigt att betala skatter. Nu är jag ju inte socialdemokrat, men de har många goda idéer jag stödjer, t.ex. det här med skatter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är att anklaga elever. Att bara drogtesta folk utan anledning eller misstanke tycker jag är sjukt.

 

Nu är det faktikt så att dom ska få rätt att drogtest folk...INTE att dom kommer drogtesta alla. Sen så nu kan ingen tvinga barn under 15 år att testas, problemet är at det finns barn som tar droger och är under 15 år. Alltså skulle man få tillstånd att testa skulle man kunna hjäla barnen när mna vet om problemet. sen så är många rädda för att dom ska testa för annt med. Men det skulle dom inte kunna göra utan att det blir ett lagbrott och då skulle bevisen inte hålla längre. Sen tycker jag det är en bra sattsning som dom gör va det gäller sjukvården och "fattiga". Till och börja med, Sverige har ett utav världens högsta skatte tryck på befolkningen, stora bidrags fuska och dåliga skolor. Man måste dra ner på arbetslösheten, det gör man genom att sätta tryck på dom "fattiga" jag menar om jag kunde ligga hemma och få 500 kr mindre istället för att jobba skulle nog jag också göra det om det inte våre så tråkigt. Sen att sjukvården blir lite dyrare gör bara att du inte kan köpa den där 42 tums plasman på socialbidraget som du ville. Också det att dom flesta som är arbetslösa elelr sjukpansionerade skulle kunna jobba med datorer t.ex. gör ju inte det hela bättre. Nu vill jag inte att det ska bli som i USA men tycker ändå att man kan betala större del själv.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men många arbetslösa kan inte få jobb, finns inga till dom. En del är sjuka, en del är förtids pensionärer och får inte jobba. Speciellt invandrare har svårt att få jobb pga. av att dom är just invandrare

 

Jo det stämmer, men det finns många som inte har viljan att arbeta och som bara utnytjar systemet. Det vet jag för jag har en släkingar som inte vill jobba och slipper trots att han kunde jobba med datorer eller nåt sånt (han är sjukpanionär och blev det när han var 30 år). Sen har en av mina föräldrar jobbat på arbetsförmedlingen och därför vet jag att många "invandrare" och "svennar" som inte vill jobba trots att det finns jobb, nära bodstaden...eller kanske så att dom måste pendla och då är det för långt tycker dom. Och jobb finns det alltid men man kanske måste anstränga sig och utbilda sig lite extra men jobb finns.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...