Hoppa till innehåll

Ibm Bärbar, 340mb Hårddisk , Gammal Dator..

Gäst trunks_

Rekommendera inlägg

Gäst trunks_

Har en skit gammal dator, IBM Thirdpark eller ngt, 340MB hårdisk, finns ingen CD BARA DISKET.

Hur ska jag få up lösenordet?? inget vet vem ägaren var innan ... hittade den hemma , vi ahde tydligen köp t den för jätte länge sen, men jag vill få up den..

Hur ska jag installera om den?? Har ingen program disket!

Nån som kan ladda upp eller vad som hälst??

HJÄLP MIG!! man kan inte använda den nästan , men bara så typ till "msn" inte mer.

Skriv inte "skaffa anann bra dator, avd sk adu emd den till, asså ingen bryr sej!"

:/ :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

..............

JAG VET!! men emdå vill få igång den!

Om jag byter ut hårddisken går väl lösenordet bort? Jag menar liksom , lösenordet sitter ju i hårddisken, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med hyfsat stor sannorlikhet så ligger det i BIOS och inte i opserativsystemet/på hårddisken.

Antar att det är ett lösen om är inställt via BIOS, i så fall kan du leta rätt på något som kallas för jumper-bygel inuti chassit på datorn och med hjälp av den återställa BIOS. Mer info om hur du gör det finns på google. Alternativt kan du ta loss datorbatteriet som sitter inuti datorn i några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med hyfsat stor sannorlikhet så ligger det i BIOS och inte i opserativsystemet/på hårddisken.

Antar att det är ett lösen om är inställt via BIOS, i så fall kan du leta rätt på något som kallas för jumper-bygel inuti chassit på datorn och med hjälp av den återställa BIOS. Mer info om hur du gör det finns på google. Alternativt kan du ta loss datorbatteriet som sitter inuti datorn i några minuter.

Jag är ganska säker på att man måste ta ut batteriet i ett par minuter på en sådan gammal dator.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

Okej palla, vem bryr sej, kan lika med slänga den.

Har ju en stadtionär XP SP2 512ram 320gb EXTERN + 80gb intern HDD.

:P

och den gammla datorn var bärbar :P :visslar: .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, lycka till att skruva sönder en bärbar dator... Det är nåt jag i alla fall inte vågar.

Men är det Win 3.1 på den, eller är det mer? Om du lyckades få in MSN på den borde det vara Win 98 eller nåt på den...

Jag tror inte det ska vara nåt som är skyddat med lösen i så fall, det vore BIOS-installnigarna i så fall. Vad är det som inte går, föressten? Logga in?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst trunks_

jaa men sk** samma ska slänga den.. vet inte .. palla den , har itne ens startat den någon gång, testade förra veckan. ahr ej lösenordet. Sluta skriv här nu. Tack för hjälpen emdå :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...