Soad_token Skrivet 29 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2007 Ja men säkerheten är trots allt det a och o och dessutom har långt i från alla tillgång till övervakningskameror. Varför skulle det bli lättare att utpressa regeringen för att säkerheten blev högre? Om man fångar t.ex. en politiker som har en affär på sidan om eller nått likande är det väldigt lätt att få honom/henne att göra som han vill. Sen så blir inte säkerheten högre bara för att man har en kamera...har du en mask är filmen helt oanvändbar i en domstol. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 30 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2007 Allt blir som USA. Hela deras land styrs av dator. Sverige med snart. Dem som har makt och kunskap över alla övervakningssystem kan göra vad dem vill. Dem som såg filmen Enemy of the States kanske förstår vad jag menar. Visserligen var den bara en film och en massa påhitt men det kan bli ungefär så i verkligheten. Vi blir kontrollerade vad vi än gör. Nej inte någon övervakning över datorer eller telefoni. Telefon kanske i så fall. Men polisen ska kunna lyssna av folk telefoner som är misstänkta för eventuella brott. Och kolla deras datorer. Polisen får inte lyssna på telefon samtal om det inte hänt något brott. hehe :) Finns andra som gör det men iaf inte polisen. Klart det ska bli mer övervakning, även på all teknik som t.ex datorer, telefon o.s.v. De som inte tycker det värkar vara rädda enligt min åsikt. Det finns 2 orsaker att vara rädd för övervakning. 1. Antingen gör man olagliga grejer. 2. Eller så tror man helt enkelt att polisen kommer och knackar på dörren och frågar direkt personliga saker. Om man nu varken är rädd för 1 eller 2 så är det något skumt alltså, det finns egentligen ingen orsak att vara rädd isåfall. Enligt mig så är det bara onödigt att vara oroad och rädd för övervakning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 30 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2007 Allt blir som USA. Hela deras land styrs av dator. Sverige med snart. Dem som har makt och kunskap över alla övervakningssystem kan göra vad dem vill. Dem som såg filmen Enemy of the States kanske förstår vad jag menar. Visserligen var den bara en film och en massa påhitt men det kan bli ungefär så i verkligheten. Vi blir kontrollerade vad vi än gör. Nej inte någon övervakning över datorer eller telefoni. Telefon kanske i så fall. Men polisen ska kunna lyssna av folk telefoner som är misstänkta för eventuella brott. Och kolla deras datorer. Jag förstår hu du menar när du sägaer att folk som lyder lagen inte behöver oroa sig men för det första; man har rätt till ett privatliv, för det andra, det kostar en helevtes hassa pengar att överraka och övervakningen hjälper sällan till att döma någon för något i en domstol. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 31 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2007 Jag ser hellre en marginellt högre brottslighet, än ger upp min personliga integritet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 31 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2007 Så du vill hellre att folk springer utanför ditt hus och bränner upp bilar än att polisen får lyssna på dina telefonsamtal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 12 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2007 Så du vill hellre att folk springer utanför ditt hus och bränner upp bilar än att polisen får lyssna på dina telefonsamtal? Hur skulle det hjälpa att man lyssnar på Perisoreus telefon om folk springer runt och tänder på bilar?! :huh: Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst JohanFoppa Skrivet 12 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2007 dem som tände på kanske ringer till varandra och planerar?-_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 13 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2007 Med dagens överdrivna övervakning av all elektronisk trafik är det mycket tryggare att skicka ordinarie brev på Posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 15 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2007 Så du vill hellre att folk springer utanför ditt hus och bränner upp bilar än att polisen får lyssna på dina telefonsamtal? Nej men inte just hans telefon bara utan alla andras också. Sen så vet man ju aldrig vad Perisoreus håller på med ;) (skämt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 20 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2007 Med dagens överdrivna övervakning av all elektronisk trafik är det mycket tryggare att skicka ordinarie brev på Posten. Dock kör jag på brevduvor. Jag känner mig så mycket säkrare då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.