Hoppa till innehåll

Fastighetsskatten!


Dahliz91
 Dela

Rekommendera inlägg

I en modern demokrati som Ryssland har man ett praktexempel på ditt önskesamhälle. Låga levnadskostnader, oljebolag som styr staten etc. Kanske något för dig?

 

Målet med livet ska vara att bli så rik som möjligt. Att studera mycket så man kan få ett bra jobb och sen jobba mycket så man får mycket pengar. Man ska anpassa samhället till att de som kämpat mest (följt och anstängt sig mest efter denna kedja) ska ha det bäst. Med pengar blir man lycklig, pengar styr nämligen hela världen, precis allt styrs med pengar. Om alla bara hade målet att kämpa så mycket som möjligt skulle alla tjäna på låga skatter och att allt är privatiserat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

I en modern demokrati som Ryssland har man ett praktexempel på ditt önskesamhälle. Låga levnadskostnader, oljebolag som styr staten etc. Kanske något för dig?

 

Dock är det ju lite si och så med att Ryssland är "en modern demokrati"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det inte du som tyckte att skolplikten skall slopas? Om dessa rika inte haft möjlighet att utbilda sig i vårt civiliserade land, tror du att de då hade varit rika? Då skulle ju utbildningen inte heller varit gratis och de hade inte haft råd att utbilda sig.

 

De som föds i en rik familj är ofta väldigt avskilda från verkligheten. Det bästa för alla är att ingen blir för rik.

 

 

Det låter väldigt vänster. Att ingen ska få bli för rik? De som kämpar och sätter mål i livet ska få behålla de pengarna de tjänar. Det ska de fattiga också, men skillnaden är att de inte tjänar några pengar. Därför ska man gå i skolan, tjäna pengar och skaffa en trygghet. Sedan när man får barn, ge dem samma möjlighet och se till att de också får en bra uppväxt.

 

Jag tycker inte att de som är rika är avskilda från verkligheten. Vi lär oss hur man tjänar pengar på bästa möjliga sett, vi kämpar i skolan m.m Alla kan bli rik, det är bara en fråga om utgångsläge. Inte börja dricka, ta droger m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du läst igenom tråden kan du se att JAG VILL BETALA ALLT SJÄLV. Jag vill ha privat sjukvård, skola med mera. Jag vill att allt ska vara privat. Det är bäst och klart mest rättvist.

 

Ingen skatt, inga bidrag. Allt ska vara privat!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Var det inte du som tyckte att skolplikten skall slopas? Om dessa rika inte haft möjlighet att utbilda sig i vårt civiliserade land, tror du att de då hade varit rika? Då skulle ju utbildningen inte heller varit gratis och de hade inte haft råd att utbilda sig.

 

De som föds i en rik familj är ofta väldigt avskilda från verkligheten. Det bästa för alla är att ingen blir för rik.

 

 

Jag tycker att många i vår regering också är verklighetsfrämmande. De lever ofta i tron att skatt skall betalas därför att (s) velat vara elak och straffa dem för att (s) är avundsjuka. De har sällan någon uppfattning om hur det är att behöva varje öre som man får från a-kassan. Ju fler sådana människor vi får till makten, desto mindre blir det av solidariteten i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det inte du som tyckte att skolplikten skall slopas? Om dessa rika inte haft möjlighet att utbilda sig i vårt civiliserade land, tror du att de då hade varit rika? Då skulle ju utbildningen inte heller varit gratis och de hade inte haft råd att utbilda sig.

 

De som föds i en rik familj är ofta väldigt avskilda från verkligheten. Det bästa för alla är att ingen blir för rik.

 

 

problemet är att vi får fler och fler människor som är beroende av a-kassan, jag har fortfarande inte sett/hört om någon som inte har haft råd med kläder, mat, hus eller levt under dåliga levnadsförhållanden som har fått a-kassan. Vi har också haft en av dom största skatte trycken i världen, trots det har man minsst lika bra i Finland, skolan funkar flera gånger bättre och sjukvården, vägar och de "fattiga" har det bra och där är trycker betydligt mindre. Att vi svenska har väldigt höga bigrad(så höga att du kunnde få lika mycket eller mer i lön om du gick på bidrag) hjälpte precis inte motivera folk att börja jobba. Ingen skulle nog jobba om det inte vore för att ha råd me dyrare saker semester och senaste mobilen, det är det som dirver oss att börja jobba och att studera, därför är det bra att man sänker bidragen. Även det faktum att folk som jobbar ska betala för många som inte vill jobba är ju nästan löjligt.

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Själv förstår jag inte varför staten lägger mer pengar på fängelse och brottslingar än skola, vård. Och nu när det är dyrare och åka kollektivt så blir dem som är rädda om miljön straffade och får betala mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Var det inte du som tyckte att skolplikten skall slopas? Om dessa rika inte haft möjlighet att utbilda sig i vårt civiliserade land, tror du att de då hade varit rika? Då skulle ju utbildningen inte heller varit gratis och de hade inte haft råd att utbilda sig.

 

De som föds i en rik familj är ofta väldigt avskilda från verkligheten. Det bästa för alla är att ingen blir för rik.

 

 

Genom att jag ser på finska nyheterna varje dag och besöker Finland flera gånger i veckan kan jag säga att sakerna verkligen inte fungerar så bra som man ger skenet av att det gör.

 

Gymnasiet är inte gratis.

 

Man planerar införa terminsavgifter på högskolor och universitet.

 

Eftermiddagsverksamheten för yngre skolbarn är obefintlig, dock har en liten förbättring börjat ske.

 

Finland är avsevärt mycket mindre jämställt än Sverige när det kommer till lönerna, en finsk kvinnas euro är 80 cent.

 

Barnbidraget är 100 kronor lägre än i Sverige.

 

Studiebidragen är de sämsta av samtliga nordiska länder.

 

Kommunernas ekonomi har inte varit så dålig som den är nu i Finland på årtionden, kommunerna upprätthåller sina verksamheter med lån och skatteintäkterna går till att betala av på räntan, det är dock självorsakat; kommunerna vägrar slå sig samman.

 

Arbetslösheten är mycket högre än i Sverige, ligger på över 7 %.

 

Pensionärer som flyttar till Finland dubbelbeskattas.

 

Rasismen spirar.

 

De finska eleverna lär sig mer jämnt, det har undersökningar visat. Man har få lågt presterande, men samtidigt få högt presterande elever. Avsaknaden av högt presterande elever kan på lång sikt medföra problem med etableringen av högteknologiska industrier.

 

Inflytandet över penningpolitiken är obefintligt.

 

Den finska försvarspolitiken är baserad på tanken att Ryssland skall angripa Finland vilken sekund som helst, vilket är en extremt föråldrad syn.

 

Politikerna är EU- och NATO-fanatiker, vilket de inte får stöd för bland folket.

 

Det här var allt jag kom på för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...