Pooontus Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 Snälla jag vet att det finns andra sånna här trådar man kan inte någon vara snäll och hjälpa mig och fixa internet på psp. Jag gör vad som helst för att få lite hjälp! SNÄLLA! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 först så måste du ha tråd löst internet, om jag inte har helt fel. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 först så måste du ha tråd löst internet, om jag inte har helt fel. Du har helt rätt Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 oki, sen går du väl bara in i internet-mappen och trycker in vilken internet sida du vill till. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bladefinor Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 (redigerat) HÄR ÄR DEN PERFEKTA GUIDEN! Detta måste du ha: • En router • fungerande internet Så här gör du: 1. Du går in på din router på din dator (http://192.168.0.1/). 2. Tillåt ditt PSP:s "MAC-adress" på routern (Jag kan inte förklara hur, du måste veta hur man tillåter MAC-adresser). Du går in på System Settings > System Information i ditt PSP. 3. När du tillåtit rätt MAC-adress, så går du in på Internet Browser. 4. Då kommer den att vilja skapa en anslutning. Om inte, tryck på "[New Connection]". 5. Nu kommer du in på Internet-installationen. Då väljer du "Scan". 6. Nu söker den efter din router. När du hittat din routers namn, så trycker du på den. 7. Nu visar den din routers namn (SSID). Du går vidare sedan. 8. Då kommer du till "WLAN Security Setting. Där ändrar du INTE den markerade. Tips! Ifall den har markerat "None" så har du inget skydd, och du behöver då inte skriva in routens lösenord för WLAN. Men om den markerar de andra 3 alternativen, så är din routers WLAN lösenordskyddad. Då behöver du skriva in lösenordet för WLAN när du går vidare... 9. Efter att den har valt WLAN setting så visar den "Adress Settings". Där väljer du Easy. 10. Sedan kommer du till "Connection Name". Där kan du döpa din anslutning till vad som helst, t ex "PSP-Connection". 11. Nu visar den "Setting List". Den behöver du inte bry dig om, så gå vidare. 12. Nu ska du trycka på X för att spara inställningarna. 13. Nu kan du börja använda internet! PS! Om den ville att du skulle testa anslutningen, så gör det... HOPPAS DET HJÄLPTE! :D Redigerat 9 April 2007 av bladefinor Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 11 April 2007 Rapport Dela Skrivet 11 April 2007 Jga gjorde så här för att få igång min internet. Det är mycket enklare än det bladefinor skrev. Men visst, du måste sätta ett lösenord på det trådlösa nätverket så ingen annan kan koppla upp sig på eran internet: 1. Fixa ett lösenord som behövs för att ingen annan ska komma in på eran internet. Fixa också till ett namn så att du vet vilket nätverk som är erat om grannarna skulle också ha trådlöst. 2. Gå till "Network Settings" under "Settings" 3. Välj "Infrastructure Mode" och "[New Conection]" 4. "Scan" och välj erat trådlösa nätverk. 5. Låt SSID stå som det är och gå vidare genom att trycka på högerpilen(knappen på psp:n). 6. Eftersom du nu har lösenord ska du välja WEP och skriva in lösenordet för erat trådlösa nätverk. 7. Gå vidare åt höger och här på "Adress Settings" väljer du "Custom" 8. Välj "Automatic" här på "IP Address Setting" 9. "Automatic" igen 10. "Do not Use" 11. Men här på Internet Browser väljer du "Start". Inte "Do not Start"Det felet gjorde jag, då funkade internet inte. 12. Nu kan du välja vad internet ska heta på psp:n. Som tex "Hemma" eller "Jobbet". Då sparas all inställningar där moch du kan välja "Hemma" när du ska koppla upp dig hemma och "Jobbet" om du ska koppla upp dig på "jobbet". 13. Fortsätt till höger tills det står att du ska spara genom att trycka på X-knappen. Nu ska internet funka. Kontakta mig om du inte får igång det på slutet, eller om du inte vet hur du skapar namn och lösen ord på routern (om det är en netgear som jag har). :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bladefinor Skrivet 11 April 2007 Rapport Dela Skrivet 11 April 2007 Bf2-nörden-Niclas: OK... Här var visst någon VÄLDIGT självsäker. :visslar: hehe :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 13 April 2007 Rapport Dela Skrivet 13 April 2007 Bf2-nörden-Niclas: OK... Här var visst någon VÄLDIGT självsäker. :visslar: hehe :P Jag vet. Det tog ett tag första gången jag skulle koppla upp mig. När jag höll på att testa mig fram kom jag på hur man gjorde. Det var ju inte så svårt längre när man hade kommit på det :rolleyes: :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bladefinor Skrivet 13 April 2007 Rapport Dela Skrivet 13 April 2007 nää precis, så va det för mig också. Fast jag använde manualen sista gången... :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pooontus Skrivet 19 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2007 HÄR ÄR DEN PERFEKTA GUIDEN! Detta måste du ha: • En router • fungerande internet Så här gör du: 1. Du går in på din router på din dator (http://192.168.0.1/). 2. Tillåt ditt PSP:s "MAC-adress" på routern (Jag kan inte förklara hur, du måste veta hur man tillåter MAC-adresser). Du går in på System Settings > System Information i ditt PSP. 3. När du tillåtit rätt MAC-adress, så går du in på Internet Browser. 4. Då kommer den att vilja skapa en anslutning. Om inte, tryck på "[New Connection]". 5. Nu kommer du in på Internet-installationen. Då väljer du "Scan". 6. Nu söker den efter din router. När du hittat din routers namn, så trycker du på den. 7. Nu visar den din routers namn (SSID). Du går vidare sedan. 8. Då kommer du till "WLAN Security Setting. Där ändrar du INTE den markerade. Tips! Ifall den har markerat "None" så har du inget skydd, och du behöver då inte skriva in routens lösenord för WLAN. Men om den markerar de andra 3 alternativen, så är din routers WLAN lösenordskyddad. Då behöver du skriva in lösenordet för WLAN när du går vidare... 9. Efter att den har valt WLAN setting så visar den "Adress Settings". Där väljer du Easy. 10. Sedan kommer du till "Connection Name". Där kan du döpa din anslutning till vad som helst, t ex "PSP-Connection". 11. Nu visar den "Setting List". Den behöver du inte bry dig om, så gå vidare. 12. Nu ska du trycka på X för att spara inställningarna. 13. Nu kan du börja använda internet! PS! Om den ville att du skulle testa anslutningen, så gör det... HOPPAS DET HJÄLPTE! :D Oj sorry, svarade visst på fel! Men hur fixar man ett lösenord då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Vad har du för router? Har du en netgear kan jag hjälpa dig. D-link vet jag inte, men kan ta reda på det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pooontus Skrivet 20 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 HÄR ÄR DEN PERFEKTA GUIDEN! Detta måste du ha: • En router • fungerande internet Så här gör du: 1. Du går in på din router på din dator (http://192.168.0.1/). 2. Tillåt ditt PSP:s "MAC-adress" på routern (Jag kan inte förklara hur, du måste veta hur man tillåter MAC-adresser). Du går in på System Settings > System Information i ditt PSP. 3. När du tillåtit rätt MAC-adress, så går du in på Internet Browser. 4. Då kommer den att vilja skapa en anslutning. Om inte, tryck på "[New Connection]". 5. Nu kommer du in på Internet-installationen. Då väljer du "Scan". 6. Nu söker den efter din router. När du hittat din routers namn, så trycker du på den. 7. Nu visar den din routers namn (SSID). Du går vidare sedan. 8. Då kommer du till "WLAN Security Setting. Där ändrar du INTE den markerade. Tips! Ifall den har markerat "None" så har du inget skydd, och du behöver då inte skriva in routens lösenord för WLAN. Men om den markerar de andra 3 alternativen, så är din routers WLAN lösenordskyddad. Då behöver du skriva in lösenordet för WLAN när du går vidare... 9. Efter att den har valt WLAN setting så visar den "Adress Settings". Där väljer du Easy. 10. Sedan kommer du till "Connection Name". Där kan du döpa din anslutning till vad som helst, t ex "PSP-Connection". 11. Nu visar den "Setting List". Den behöver du inte bry dig om, så gå vidare. 12. Nu ska du trycka på X för att spara inställningarna. 13. Nu kan du börja använda internet! PS! Om den ville att du skulle testa anslutningen, så gör det... HOPPAS DET HJÄLPTE! :D har en netgear :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg