Hoppa till innehåll

Varför Spelar Ingen De Gamla Pokémonspelen Längre?


Eric_H
 Dela

Rekommendera inlägg

En sak jag har funderat på väldigt länge är: Varför spelar ingen de gamla Pokémonspelen längre? Nu sitter alla Pokéfans och spelar det tråkiga Pokémon Emerald, som inte ens går och jämföra med Red/Blue och Yellow (och inte Gold/Silver och Crystal heller). Emerald är i min mening det tråkigaste Pokémonspelet, och när jag hör att alla spelar Emerald, så tar jag istället fram Pokémon Yellow eller Pokémon Crystal och börjar spela. Båda två är geniala Pokémonspel, som tydligen försvunnit med tiden... Då tycker jag att det kan vara roligt om Nintendo gör en remake av de gamla, med bättre grafik och så. 2004 kom FireRed/LeafGreen som är en remake av Red/Blue. Ett perfekt drag av Nintendo! Nu har det bara inte kommit en remake av Gold/Silver eller Crystal vilket är trist. Det första Pokémonspelet till GameBoy Advance var Ruby/Sapphire. Tråkigt spel, som fick en lika tråkig uppdatering. Japp, Pokémon Emerald innehåller nästan ingenting som Ruby/Sapphire inte gjorde (förutom Battle Frontier).

 

Så varför spelar (nästan) ingen det gamla Pokémonspelen längre?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GaaraOfDesert

Jag lånade min brorsas gamla crystal. Men eftersom det är så dålig grafik och man knappt inte kan se ngt på GBA skärmen så orkar jag bara inte spela.

 

tror det är därför.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lånade min brorsas gamla crystal. Men eftersom det är så dålig grafik och man knappt inte kan se ngt på GBA skärmen så orkar jag bara inte spela.

 

tror det är därför.

 

Grafiken har aldrig bestämt ett spels kvalité,

Crystal, Gold och Silver är enligt mig dom bästa av Pokémonspelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GaaraOfDesert

Därför Pokémon Gul inte går att spela på Nintendo DS och orkar inte hålla i den gammla GBCen.

 

Mm det också

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför Pokémon Gul inte går att spela på Nintendo DS och orkar inte hålla i den gammla GBCen.

 

Hallo, jag tycker att pokemon crystal har ett av dom bästa grafiken, ok, man jag hatar alla de nya spelen, jag älskar de gamla, men mest så älskar jag pokemon crystal.

 

Master_Adi: Ok ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...