Hoppa till innehåll

Ps3 Info Här!


TheCheater
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja som jag tror de flesta märkt så kostar PS3:n otroligt mycket.

Men priset sjunker och pågrund av det så förlorar Sony ungefär 5000Kr för varje PS3 de säljer.

Varför?

Jo, folk världen runt har försökt att nå framtiden så fort som möjligt.

Meningen med PS3:ns framtida sak är att i den sitter en riktigt noga och speciell Dvd-spelare fast en bra mycket avancerad!

Det kallas Blu-Ray spelare och som de dära folken har "uppfunnit".

Blu-Ray spelaren är då den saken som folket gjort och såklart så har de en förklaring.

Den kostar ca 9000kr och meningen som vi äntligen kommit fram till för denna spelare är då att folket försökt gjort en spelare som ska kunna spela filmer och annat i ett format som ska vara bra mycket finare och bättre än med våra egna ögon!

Vissa tycker detta låter omöjligt som man hör men tydligen så ska detta vara sant!

Skivor med filmer säljs redan i Blu-Ray format och som då är till för PS3:n.

Vill man kan man köpa en Blu-Ray spelare helt fritt men som då också kostar runt 10000 kr.

Alltså är priset på PS3:n ganska billigt utan Blu-Ray spelaren!

Spel-skivorna är ganska så dyra men köper man en PS3 så borde man kunna lägga ut lite CASH med tanke på att man hade råd med PS3:n och Blu-Ray spelaren.

Gillar man inte film så är det lite onödigt att köpa denna dyra konsoll antar jag med annars om man inte vill sitta med sin feta Xbox eller andra tråkiga konsoller så rekomenderar jag denna PS3 eller XBOX360.

Ja skriv lite vad ni tycker om detta jag börjar få ont i fingrarna nu så SHOO! :D

Redigerat av thecheater
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joo. Blue Ray. Har läst ganska mycket om det där med den. Nästa xbox? Hur säker är vi på att ett nästa xbox kommer? Sony har lagt ut mycket för att ha Blue Ray på Varenda PS3. Men jag tror säkert att dom får in minst lika mycket pengar på det som dom förlorade på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, är verkligen nöjd med min Xbox360, den är bra. Tror att nästa Konsol Xbox kommer att sälja har Blu-ray.

 

 

Jag tror inte att nästa xbox (om det kommer något) kommer att ha blu-ray spelare eftersom det är sony som har kommit på blu-ray. :) Men om det kommer någon ny xbox så kommer den troligen att ha en hd-dvd spelare eftersom det är microsoft som kommit på hd-dvd. :(

Redigerat av Molle179
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså shiat. x box kommer aldrig ha en blue ray spelare eftersom microsoft stöder hd dvd och faktiskt så har x box redan en hd dvd läsare fast den måste köpas till sin 360 separat eftersom den inte e inbyggd(sopiga 360).

En blue ray spelare kostar också över 15 000 kr och inte 10 000 kr.

en blue ray spelare är inte heller en slags dvd spelare, den är byggd på en helt ny teknik med laser dioder å shit.

 

om man vill ha bra film så är ps3 ett solklart köp även fats den kan värkas vara dyr.

om man vill ha bra spel så är ps3 bäst eftersom blue ray skivorna e mycket maffigare än vad en x box skiva har så vilket som känar man på att köpa en ps3 om man vill ha den bästa kvaliten i next gen konsolerna trots pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja som jag tror de flesta märkt så kostar PS3:n otroligt mycket.

Men priset sjunker och pågrund av det så förlorar Sony ungefär 5000Kr för varje PS3 de säljer.

Varför?

Jo, folk världen runt har försökt att nå framtiden så fort som möjligt.

Meningen med PS3:ns framtida sak är att i den sitter en riktigt noga och speciell Dvd-spelare fast en bra mycket avancerad!

Det kallas Blu-Ray spelare och som de dära folken har "uppfunnit".

Blu-Ray spelaren är då den saken som folket gjort och såklart så har de en förklaring.

Den kostar ca 9000kr och meningen som vi äntligen kommit fram till för denna spelare är då att folket försökt gjort en spelare som ska kunna spela filmer och annat i ett format som ska vara bra mycket finare och bättre än med våra egna ögon!

Vissa tycker detta låter omöjligt som man hör men tydligen så ska detta vara sant!

Skivor med filmer säljs redan i Blu-Ray format och som då är till för PS3:n.

Vill man kan man köpa en Blu-Ray spelare helt fritt men som då också kostar runt 10000 kr.

Alltså är priset på PS3:n ganska billigt utan Blu-Ray spelaren!

Spel-skivorna är ganska så dyra men köper man en PS3 så borde man kunna lägga ut lite CASH med tanke på att man hade råd med PS3:n och Blu-Ray spelaren.

Gillar man inte film så är det lite onödigt att köpa denna dyra konsoll antar jag med annars om man inte vill sitta med sin feta Xbox eller andra tråkiga konsoller så rekomenderar jag denna PS3 eller XBOX360.

Ja skriv lite vad ni tycker om detta jag börjar få ont i fingrarna nu så SHOO! :D

 

 

 

Blu-ray kan inte överträffa våra ögon. :huh:, dels för att man fortfarande kan se pixlarna och att färg återgivningen inte är lika kraftfullt som våra ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...