Hoppa till innehåll

Din Frukost I Dag?


Em0Iz4Atreyu

Rekommendera inlägg

  • Svar 447
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Anledningen till att barn ofta är mätta och inte har en aptit på morgonen är för att när man vaknar så frigör kroppen blodsocker, från levern till en hög nivå. Men blodsockret som frigorts sjunker fort, på en timme eller två.

Därför så är det därför många barn inte orkar till lunch på skoldagarna, äter senare på kvällen.

Ska man ha en bra blodsockerbalans så krävs det och ha en bra kost, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag för och ha en bra blodsockerbalans. Själv hade jag en dålig vana, men efter ha gjort förändringar mår jag mycket bättre på dagarna.

 

Själv åt man 60g musli, lite russin, 5DL mjölk, omega 3 tillskott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, hahahahha, jag äter arabisk frukost nästan varje dag :D Fast inte idag.

 

Idag åt jag en halvarabisk det var typ såserna som var arabiska :D

Hmm, 2 stekta ägg en massa såser som man kan lägga på bröd och äta (väldigt kryddade), ganska mycket grönsaker. Inte för att jag äter allt men det är typ bara att ta för sig tills man blir mätt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wow, hahahahha, jag äter arabisk frukost nästan varje dag :D Fast inte idag.

 

Idag åt jag en halvarabisk det var typ såserna som var arabiska :D

Hmm, 2 stekta ägg en massa såser som man kan lägga på bröd och äta (väldigt kryddade), ganska mycket grönsaker. Inte för att jag äter allt men det är typ bara att ta för sig tills man blir mätt :P

Finns ingenting bättre än arabiskfrukost ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Wow, hahahahha, jag äter arabisk frukost nästan varje dag :D Fast inte idag.

 

Idag åt jag en halvarabisk det var typ såserna som var arabiska :D

Hmm, 2 stekta ägg en massa såser som man kan lägga på bröd och äta (väldigt kryddade), ganska mycket grönsaker. Inte för att jag äter allt men det är typ bara att ta för sig tills man blir mätt :P

Åhh, det låter gott GE MIG!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...