Hoppa till innehåll

Ang. Tråden Drömmar

Anorectic

Rekommendera inlägg

Jag har sett tråden "Drömmar", och jag finner det nästan irriterande att dom som skriver i den bara sover sig igenom dessa drömmar.

Varför sova sig igenom drömmarna? Varför inte bara kontrollera dessa drömmar?

Du spenderar en tredjedel av ditt liv sovandes igenom vad som kunde ha varit ditt livs upplevelse. Är det värt det?

Detta är vad jag håller på med som mitt lilla "projekt". Det kallas "klardrömmande" på svenska, "lucid dreaming" på engelska.

Ett exempel på en sådan här dröm kan ses i tråden Drömmar.

www.ld4all.com <- Detta är en VÄLDIGT bra sida som du kan lära dig massor om detta ifrån. Finns även ett aktivt forum.

Redigerat av Anorectic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

mm, det där med att kontrollera sina drömmar har jag gjort rätt många gångar. Typ om jag känner på mig i drömmen att det här kommer att bli en mardröm så brukar jag bara tänka att inget hemskt ska hända. Och det brukar funka ibland :)

Jag har även lyckats flyga en gång. Jag minns själv hur jag koncentrerade mig i sängen för att lyckas flyga. Och det gick! :D

förresten, jag lästa dom olika tipsen som man kan använda sig av om man vill veta om man drömmer eller inte. En sak som dom inte hade tagit med men som brukar funka för mig är att blunda, och om man ser ändå så drömmer man HELT SÄKERT.

Redigerat av jimutt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur ska man träna för att styra drömmar?

gå bara in och läs på www.ld4all.com. Jag ska i alla fall göra ett försök i natt. Men det är ju inte någon särskild stor chans att jag lyckas. Men som sagt var har jag lyckats förut.

hmm, om jag lyckas få bra kontroll på mina drömmar så funderar jag kanske på att göra en svensk hemsida om det.

Förresten, det händer då och då att jag blir jag ad i mina drömmar och så känns det som om jag ungefär springer i gelé. Är det inte någon annan som har haft liknande drömmar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag har läst men inte funnit något specifikt svar, ibland fungerar det för mig men det är inte så ofta.

De känns som jag gör allting som vanligt i verkligheten.

En sak är konstig för mig och det är att jag drömmer något och några dagar senare händer det som jag drömt och allt känns så bekant :S (händer ibland)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag har läst men inte funnit något specifikt svar, ibland fungerar det för mig men det är inte så ofta.

De känns som jag gör allting som vanligt i verkligheten.

En sak är konstig för mig och det är att jag drömmer något och några dagar senare händer det som jag drömt och allt känns så bekant :S (händer ibland)

Du skriver att det alltid inte funkar. Det skulle vara konstigare om det alltid funkade.

Vad menar du med att du gör allting som vanligt? Menar du att du bara gör vardagssysslor eller att du inte förstår att det är en dröm?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...