Gäst Mega93 Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jag är helt inne i lucid dreaming nu :P Har aldrig lyckats men börjar få kläm på WILD tekniken nu. Har nästan lyckats "gå över till drömmen" men varje gång får jag en "chock" eller så, det typ rycker till i hela kroppeno ch så blir jag klarvaken :P Tror jag blir för uppspelt av att "komma in i drömmen" att jag vaknar så fort jag kommit in i drömmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jag är helt inne i lucid dreaming nu :P Har aldrig lyckats men börjar få kläm på WILD tekniken nu. Har nästan lyckats "gå över till drömmen" men varje gång får jag en "chock" eller så, det typ rycker till i hela kroppeno ch så blir jag klarvaken :P Tror jag blir för uppspelt av att "komma in i drömmen" att jag vaknar så fort jag kommit in i drömmen. hehe, så blir det för mig också ibland Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Jo jag har läst men inte funnit något specifikt svar, ibland fungerar det för mig men det är inte så ofta. De känns som jag gör allting som vanligt i verkligheten. En sak är konstig för mig och det är att jag drömmer något och några dagar senare händer det som jag drömt och allt känns så bekant :S (händer ibland) Händer mig ofta men jag tror inte att det är samma sak som de flesta av ni upplever. För det kan hålla på i dagar och så kan jag konsekvenserna för vad som kan/kommer hända. Exempel: David=min brossa Mattias=jag D-Ti (fult smeknamn) ska vi gnoma (han skämtar alltid om att jag är gnom) ner till stan. M- Ok men vänta lite (för jag vet ju att han krockar om vi åker direkt) D-varför då? Jag åker i förväg då M-nej! D-Jo! *han pyser jag följer efter* M-Dav (rl smeknamn) vänta! D-Vad? *bil kommer i 60km/h över en korsning runt ett hörn* M-ok det var inget ... Typ så. Men ni tror mig ändå inte. Det gjorde inte han heller. (Jag förstår er). men whatev. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 (redigerat) Jag har precis provat program med subliminala meddelanden och mp3 filer med röster som säger åt mig att jag drömmer, vet inte om nåt faktiskt hjälper men det kan ju knappast bli värre. Lyckas jag få en LD så postar jag ljudfilen och programmet här i tråden :P [Edit] Är ni ändå intresserade av programmet och ljudfilen så skicka bara ett PM så skickar jag länken :D LD 4 ALL Redigerat 11 Maj 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Min första "Lucida dröm" för i år drömmde jag inatt!Älskar att kunna styra drömmen :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pelleelle Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 (redigerat) ja MÅSTE lära mig de =D verkar kul :) Redigerat 11 Maj 2007 av ruby king Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 11 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2007 Min första "Lucida dröm" för i år drömmde jag inatt!Älskar att kunna styra drömmen :) Du menar Lucid Dröm :P Jag hoppas att jag får en inatt :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Hmm, jag vet inte riktigt vad som gick fel inatt fasst det var nåt som inte funka. Jag skulle pröva en variant av WILD dreaming metoden, men jag lyckades inte riktigt komma in i drömmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pelleelle Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 ja lyckades inatt :) men ja hann bara göra 2 saker... :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Jag lyckades inte, gick och la mig så sent så jag lyckades inte hålla mig vaken tillräckligt länge för WILD. Och ljudfilerna och subliminala meddelandena som jag testade igår fungerade riktigt bra. Dock fick jag ingen LD (men det berodde mest på mig) men min ND (Normala dröm) blev extremt vivid (levande, intensiv, detaljerad). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anorectic Skrivet 12 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 Bara så ni vet, WILD är antagligen den svåraste tekniken som finns. MILD kan vara lite lättare för newbs. Men jag har försökt att wilda, och vid ett tillfälle höll jag på att få en OOBE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Smiter Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 ibland när jag ska sova, s¨å "somnar" jag, fast jag kan tänka vad som ska hända i drömmen, typ som jag är en historie berättare, tex, att jag går till skolan, stanar av framför dörren in, bestämmer om jag ska gå in, eller gå nån annanstans svårt att förklara, men är det typ att styra drömmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.