Kerby Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 Vad händer om man har 100 % varningar? Blir man bannad för evigt? Jag har ju 60 % så när jag har 40 % till så undrar jag vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 Lång version : Då säger det kapoff och det står att du är bannad. Kort version : Du ser bara texten du blir bannad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 19 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 alltså bannad 4 ever :o? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 Om man har otur Ja. Men tur så kan du tom bli det i 1 månad Tro ´jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 100% varningar = ban på obestämd tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 Obetämd tid...det tar jag som för alltid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 19 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2007 Obetämd tid...det tar jag som för alltid. Det gör du rätt i, känner inte till någon som fått komma tillbaka efter att ha haft 5 varningar på samma gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Obestämd tid = något högt tal som micke (admin) kommer på för tillfället = ~26,3 år kanske Nja, i alla fall är det såpass lång tid att det knappast är någon idé att fundera på någon comeback såvida man inte har dynamiskt ip eller byter ISP... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 @Nico: Så du menar att det är helt okej att byta IP och sen göra en ny användare? För något så simpelt som 5 spam inlägg varningar borde man inte få 26,3år ban för. :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 Altså, egentligen så kan man säga att man blir "utkastad" från forumet för att man vid flera tillfällen har uppfört sig olämpligt. Sen efter 26 så kanske man kan få en ny chans... [Va? Går det värkligen att bara byta IP?] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 [Va? Går det värkligen att bara byta IP?] Ja, jag kännner många personer som har gjort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2007 @Nico: Så du menar att det är helt okej att byta IP och sen göra en ny användare? För något så simpelt som 5 spam inlägg varningar borde man inte få 26,3år ban för. :S Har aldrig sagt att det är okej, men det går. Det är fysiskt möjligt att råna en bank också men det är inte särskilt smart... Renodlade spammare åker i regel ut efter andra varningen. Seriösa medlemmar som gör ett och annat onödigt inlägg i regel efter kanske 5 varningar och ~7-8 tillsägelser, samtidigt som de har chans att bli av med gamla varningar genom extralänk etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.