wildwolf Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Ja, vad är viktigast för dig. Att inte svika en bästa kompis eller att inte svika sin partner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Själv tycker jag Vänskapen är det viktigaste, varför: Det vet jag inte, det bara känns som det är mer viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Vänskap är viktigare än kärlek. Svårt att förklara varför... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Att inte svika sin partner går klart först. Sen så kan det ha att göra med att jag har knappt kompisar så att jag inte kan lova dem något men har en underbar partner. Men även om jag hade kompisar så skulle min partner komma först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 23 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 (redigerat) Anledningen jag frågar är för att jag måste välja min pojkvän eller min bästa och enda kompis i skolan. Pojkvännen bor 86 mil bort, men jag vill ju inte svika honom. Men min bästa kompis (som är kille) bor ju så nära och honom kan jag alltid prata med. Inte att jag är kär i min kompis, men vi ska på en grej i höst och min kille har ordnat sovplats hos sin mammas pojkvän med 2 tjejer och en kille till. Men om jag bor med dem så måste jag lämna min kompis. Min kompis åkte jag med på en liknanade sak i höstas och hade jättekul, jag var med min kille på ett liknande för någon månad sedan och hade inte alls så roligt. Men hur jag än gör så måste jag svika den ena. Redigerat 23 Maj 2007 av wildwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Det låter ju som att du kan vara med din kompis lite när som helst, så då borde du ju kunna få honom att förstå varför du vill vara med din kille ett litet tag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wildwolf Skrivet 23 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 (redigerat) Ja det är sant, men det är ju det att jag har hittils alltid valt min kille för min kompis sedan vi blev ihop. Känns ändå inte bra, dessutom så har min kompis inte det bästa självförtroendet heller, ibland kan han bara deppa ihop. Redigerat 23 Maj 2007 av wildwolf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Jag tycker att den enda skillnaden på vänskap och kärlek e att om man e otrogen med kärleken så gör det ont.Annars e det ingen stor skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tox Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Jag tycker att vänskap är viktigast, jag tror inte på något som evig kärlek. Kärleken kommer och går, men vänskapen består. I dagens läge slutar tyvärr de flesta förhållandena, kärlek är inget du kan lägga ner hela själen i. Om du struntar i vänskapen för en pojkvän/flickväns skull och det tar slut mellan pojkvänen/flickvänen, vem ska du då vända dig till, vännen du inte har? Gör aldrig slut på en bra vänskap, den följer dig längre än kärleken. ;) Det är i alla fall min åsikt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oddset Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2007 Vänskapen går såklart alltid först. Kärleken går alltid åt h*lvete till slut, så därför kan man lika gärna satsa på vänskapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2007 Själv tycker jag att vänskap är viktigare, som szellerie sa, det är svårt att förklara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2007 Jag kan inte välja..... jag tycker att båda är lika viktiga, jag skulle ha svårt att leva utan något av det :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.