Hoppa till innehåll

Kärlek Eller Vänskap?

Rekommendera inlägg

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Att inte svika sin partner går klart först.

Sen så kan det ha att göra med att jag har knappt kompisar så att jag inte kan lova dem något men har en underbar partner. Men även om jag hade kompisar så skulle min partner komma först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Anledningen jag frågar är för att jag måste välja min pojkvän eller min bästa och enda kompis i skolan.

Pojkvännen bor 86 mil bort, men jag vill ju inte svika honom. Men min bästa kompis (som är kille) bor ju så nära och honom kan jag alltid prata med.

Inte att jag är kär i min kompis, men vi ska på en grej i höst och min kille har ordnat sovplats hos sin mammas pojkvän med 2 tjejer och en kille till.

Men om jag bor med dem så måste jag lämna min kompis.

Min kompis åkte jag med på en liknanade sak i höstas och hade jättekul, jag var med min kille på ett liknande för någon månad sedan och hade inte alls så roligt.

Men hur jag än gör så måste jag svika den ena.

Redigerat av wildwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja det är sant, men det är ju det att jag har hittils alltid valt min kille för min kompis sedan vi blev ihop.

Känns ändå inte bra, dessutom så har min kompis inte det bästa självförtroendet heller, ibland kan han bara deppa ihop.

Redigerat av wildwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att vänskap är viktigast, jag tror inte på något som evig kärlek. Kärleken kommer och går, men vänskapen består.

I dagens läge slutar tyvärr de flesta förhållandena, kärlek är inget du kan lägga ner hela själen i. Om du struntar i vänskapen för en pojkvän/flickväns skull och det tar slut mellan pojkvänen/flickvänen, vem ska du då vända dig till, vännen du inte har? Gör aldrig slut på en bra vänskap, den följer dig längre än kärleken. ;)

Det är i alla fall min åsikt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...