Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Zero92
Skrivet

Jag förstår inte varför alla frågar samma frågor om och om igen t ex har det blivit hundra frågor om program man gör spel i som t ex gamemaker, och kompilatorer till olika programmeringsspråk som C++. Använd sök funktionen eller åtminstonde kolla om du kan hitta ett liknande inlägg på samma sida.

Och vad det gäller Visual basic om jag kommer ihåg det rätt så kan man bara programmera det i windows/dos och att programmera i windows och mac på avancerad nivå är som att spela fotboll med gipsad kropp.

Fast det beror iofs också på vad man ska programmera, om man ska programmera på nybörjarnivå och programmera enkla grejer och bara använda windows så fungerar Visual Basic bra annars skulle jag rekommendera att du lärde dig C++ så att du kan ett ordentligt språk men om det är för svårt i början kan du börja med PHP, Python eller något liknande

Skrivet

PHP är inget att ha om man inte ska göra webbsidor. Då är Python som du nämnde bättre för program.

Annars är C/C++ att föredra eftersom det är ett riktigt bra språk man kan göra många olika saker i. Det är väl ett av de populäraste språken fortfarande? De flesta spel idag skrivs i C/C++.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...