Hoppa till innehåll

Torrents


PRIMO
 Dela

Rekommendera inlägg

En fråga innan jag börjar, räknas detta som fildelnings saken ?

 

Aja, behöver hjälp på torrents måste lägga in saker så jag får credits men jag vet inte hur man gör , pls tell någon ?

 

Tyvärr så är torrents fildelning..

Sånna saker får du ta utanför forumet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bisuta

En fråga innan jag börjar, räknas detta som fildelnings saken ?

 

Aja, behöver hjälp på torrents måste lägga in saker så jag får credits men jag vet inte hur man gör , pls tell någon ?

 

Jo, men vissa saker är som är torrenter är väl inte olagliga om det t ex. är ett spel som man kan ladda ner gratis lagligt annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Zero92

Hur du ska få creds beror helt på vilken tracker det är men oftast kan du inte lägga in som nybörjare så då kan du ladda ner en sak (film,spel eller annat)som finns på sidan(från en annan sida)

och sedan när den e nerladdad ta torrenten från sidan där du vill ha creds och börja seeda. Det var en dålig förklaring men jag hoppas du förstår det e lite svårt att förklara

 

PS. Kom ihåg att använda Azureus eller utorrent. Och inte Bitlord eftersom du inte kommer få creds om du använder Bitlord (det har med servrarna att göra) DS.

Redigerat av Zero92
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga innan jag börjar, räknas detta som fildelnings saken ?

 

Aja, behöver hjälp på torrents måste lägga in saker så jag får credits men jag vet inte hur man gör , pls tell någon ?

 

Torrents hör till fildelning, men fildelning behöver inte vara olagligt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bisuta

olagligt eller ej så får sådant inte diskuteras här?

 

Jag tror att det är den olagliga fildelningen som inte får diskuteras. Annars vore det sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur du ska få creds beror helt på vilken tracker det är men oftast kan du inte lägga in som nybörjare så då kan du ladda ner en sak (film,spel eller annat)som finns på sidan(från en annan sida)

och sedan när den e nerladdad ta torrenten från sidan där du vill ha creds och börja seeda. Det var en dålig förklaring men jag hoppas du förstår det e lite svårt att förklara

 

PS. Kom ihåg att använda Azureus eller utorrent. Och inte Bitlord eftersom du inte kommer få creds om du använder Bitlord (det har med servrarna att göra) DS.

 

Tack, bättre förklarning pls :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Zero92

Okej,

1.Ladda ner en fil som finns på både den hemsidan du vill ha creds på från en annan sida (tex thepiratebay)

2.När den e klar ta bort torrenten men behåll filen

3.Ladda ner torrenten från den sidan du vill ha creds på

4.Seeda

Jag kan inte förklara enklare än det här

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

olagligt eller ej så får sådant inte diskuteras här?

 

 

Det får diskuteras, så länge han inte börjar snacka om

hur man laddar ner torrentsfilerna, och hur man använder dem,

det är samma sak som om jag skriver, sex aa? det får jag skriva

men jag får inte börja gräva mig in i det, för då blir diskutionen en

annan sak en menat.

post-65722-1182849816_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...