Hoppa till innehåll

Webbspel/textbaserat


Kevve

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Om du någon gång skulle behöva en Support/moderator som kan erbjuda teknisk support till användare.

Så finns jag här.

 

Jag är nämligen en sorts Support på ett annat webbspel. (Textbaserat)

 

www.Impulse.nu - The battle for power

 

 

BLI GÄRNA MEDLEM !!

 

 

Btw, jag är skillad i Adobe Photoshop.

Som du behöver en logga (banner) eller något likande så [email protected].

Redigerat av Glassigt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag undrar om någon vill göra ett webbspel/textbaserat spel på internet med mig. Jag kan i stort sett ingenting om php/mySQL och det men om nån har en click and play engine till textbaserade spel skulle jag bli glad....

Måste också lägga till att ni måste adda min msn före eller efter ni har blivit godkända, för att prata mera om vad ni kan och dylikt.

Behöver:

Php-Kodare 3 - Kvar: 3

mySQL-workers 2 - Kvar: 2

XHTML/HTML-Kodare 5 - Kvar 4 - Anställda: SoftTower

Vanliga mods 5 - Kvar: 5

Operatörer/Admins 2 - Kvar: 1 - Anställda - SoftTower

 

Kontakt mail:[email protected]

 

Varför måste alla överdriva..

För det första, 1 PHP kodare behövs bara. (Ni ska ju inte göra ett spel på 1000 sidor.)

För det andra, PHP kodaren fixar med MySQL.

Tredje, Vad ska du med XHTML till? & PHP kodaren kan nog de mesta inom HTML.

Vanliga mods? Kommer spelet ens släppas?

Operatörer/Admins? Behövs väl bara 1 admin som är projektledare.

 

btw, så tror jag inte det finns ngt click and play engine eftersom det inte behövs ngn motor till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har ju varit flera andra som startat sådana här trådar. Vad jag vet så har inget sådant projekt kommit igång.

 

Om man sen ska starta projektet så borde man ju ha lite kunskaper inom php, sql och html (man lär sig faktiskt html först, innan man börjar med serverscripting). Om man kan php, sql så vet man att php, sql och html hör till samma grupp. Alltså skulle det duga med en eller två kodare som är admins. Bättre än att vara fyra och chatta över msn...

Redigerat av Shaitan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr kommer det inte att funka om några personer ska göra all HTML, någon ska göra databasen och några ska koda php. Php går in i mySql och HTML går in i php och det är i princip inte möjligt om alla gör var sin del av varje del av spelet. Bara ett tips, jag har varit med om liknande och det lär inte funka så bra. Istället: Gör upp en plan, vad spelet ska handla om etc, kom överens om vilka som ska göra vilken del av spelet och se till att alla hjälps åt att göra det. Tack för mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...