Hoppa till innehåll

Att Älska En Tecknadfigur?


Selene
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 4 veckor senare...

Håller med en del i forumet, man missbrukar ordet älska och hata.

Ex. "Jag bara älskar köttbullar och makaroner". Inte älskar jag dom med kärlek och ömsesidighet eller något sådan jag bara tycker att dom smakar jävligt gott.

 

Men de som tror att de älskar en seriefigur tycker bara om seriefigurens personlighet och skulle vilja vara som dem eller snarare våga vara lika moddiga. Man bara överdriver helt enkelt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tror också att man kan tolka ordet "älska" på många olika sätt. "Älska" är i sig ett väldigt starkt ord som man mest använder när man pratar om något som man tycker väldigt mycket om. Enligt mig så är det ett ord som man inte använder när manberättar ex. vilka seriefigurer man gillar, utan mer om mat man gillar eller personer man gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror också att man kan tolka ordet "älska" på många olika sätt. "Älska" är i sig ett väldigt starkt ord som man mest använder när man pratar om något som man tycker väldigt mycket om. Enligt mig så är det ett ord som man inte använder när manberättar ex. vilka seriefigurer man gillar, utan mer om mat man gillar eller personer man gillar.

Fast du älskar inte heller mat...när ver sist du skulle göra vad som helst för (din favorit rätt), kanske ha sexuelt umgängen och ev. gifta dig med maträtten?...du älskar inte en mat rätt, du tycker om den.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.

Nej, man kan inte älska eller hata en död sak (något som aldrig varit vid liv). Men jag tror många därimot har sexuella fantasier och dessa i börja förväxlas med känslan av kärlek. Det finns som sagt inte någon lag som säger att du måste älska en människa, därimot är det ju det som är innerbörden av ordet.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att det är helt normalt att vara kär i vem man vill,spelar ingen roll om det är i en seriefigur,verklig människa eller docka.Alla människor är olika,och alla tycker vad dom vill.Det finns igen lag som säger:Du får bara älska en människa.Du får älska vem du vill,det är absolut inget fel med det.Men när man blir lite äldre blir det ju lite mer seriöst.Som sagt så missbrukar man ju ordet "älska" och "hata" för mycket.Men när det gäller maträtt så kan man nog inte bli kär i en köttbulle och säga:Ska vi äta middag ikväll?Och man kan inte hata en köttbulle och säga:Jag ska döda dig!Därermot kan man älska eller hata en docka.

Nej, man kan inte älska eller hata en död sak (något som aldrig varit vid liv). Men jag tror många därimot har sexuella fantasier och dessa i börja förväxlas med känslan av kärlek. Det finns som sagt inte någon lag som säger att du måste älska en människa, därimot är det ju det som är innerbörden av ordet.

 

Soad_token

 

Jag menar ju inte att man ska gifta sig med en docka men att ha sexuella tankar om den är ju helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...