Hoppa till innehåll

Märkes-kläder


Foley

Rekommendera inlägg

T-Shirt bryr jag mig inte om så mycket. Men jag har plagg av peak, diesel, levis, adidas, puma osv på tröjor, jackor, jeans, mjukisbyxor och skor. Har inget emot märkeskläder själv, jag är inte den som skryter om det, men hatar verkligen j*vla DT's som har samma JL tröja på sig varje dag i typ ett år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Den största anledningen till att folk är i mot märkeskläder skulle jag tro är priserna, de kostar flera hundra och ingen har råd med det. Vem har råd med en kritvit T-shirt för 900 kr bara för att den har ett ytte pytte mini märke på sig någonstanns. Då köper man hellre en likadan t-shirt till samma kvalite för 100kr på H&M.

Det är oftast inte samma kvalite, men jag förstår vart du vill komma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den största anledningen till att folk är i mot märkeskläder skulle jag tro är priserna, de kostar flera hundra och ingen har råd med det. Vem har råd med en kritvit T-shirt för 900 kr bara för att den har ett ytte pytte mini märke på sig någonstanns. Då köper man hellre en likadan t-shirt till samma kvalite för 100kr på H&M.

Det är oftast inte samma kvalite, men jag förstår vart du vill komma.

 

Hur viktigt är det med kvalité på en t-shirt? Jag hinner växa ur mina HM t-shirtar innan de blir utslitna eller går sönder. Det är tillräckligt för mig. Dessutom är det inte så stor skillnad som märkena lurar dig att tro. Märken är snarare en försäkring på att det är bra kvalité än ett bevis för att det är bättre än andra kläder, men många kläder som inte är märkeskläder är lika bra, det är bara det att de är svårare att känna igen eftersom märket inte finns.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan så kan det ju vara käckt att veta att dyra märkeskläder mer sällan är tillverkade av barnarbetare, vilket märken som puma, nike och adidas ofta är.

 

Om någon nu skulle vara intresserad av att inte stödja barnarbete.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

vomiteye

Har BARA fina grejer me klass hatar allt annat.. skulle aldrig kunna sätta på mig en äcklig ful billig gammal tröja köpt för 100 spänn på team sportia... Ni som inte har råd, de är absolut inget fel me de men klaga inte på dom me lite stil och klass jag kräks pa dina 1000kr tröjor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Brukar vara blandat för mig men jag säger bara att vad man än har för kläder,så har man alltid likadan personligthet.Man ska inte spela cool bara för att man har märkeskläder.Man ska vara sig själv vad man än har för kläder.Vissa är coola och retas för att vissa har märkeskläder och vissa inte.Jag kan gå ut i trasor men ändå vara som dom som har märkeskläder.Fast som nån sa så är dom dyrare kläderna i tillverkade av barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...