Hoppa till innehåll

Hunter Pet.


SpoWn

Rekommendera inlägg

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har en level 70 troll hunter med nästan full epic. Den är just nu marksmanship speccad eftersom i 70 är det mest PvP som gäller.

 

Info:

King bangalash är som en normal cat i level 43, DPS:en blir som en normal cat i den leveln efter du tamt den. Spelar ingen roll om den är elite, den blir som en normal cat sen. King bangalash är dock inget bra val, den är ju inte precis dålig men, men.. Jag testade själv detta och jag jämnförde med en annan cat i den leveln, det är ingen direkt skillnad på dom (Bortsett från färgen).

 

I PvE ska du ha Bear. Eftersom den håller bäst aggro, har mest HP (turtles har mest armor men dom är sämre än bears). Vilket gör att du kan ha flera mobs på dig samtidigt (bara den tankar). Detta funkar inte med cats eftersom cats dör för snabbt och håller inte aggro bra.

 

I PvP är det cat som gäller. Ingen brukar döda djuren så dom behöver bara hög DPS. Cat slår snabbast och skadar rätt mycket så du ska ha en cat i PvP.

 

Vill du ha en cat med prowl och dash läs detta.

Du hittar den första med prowl i Hillsbrad foothills, precis vid kanten av Alterac mountains (Norra hillsbrad). Dom är runt level 24 om jag inte minns fel.

Om jag inte minns fel hittar du de första djuret med dash i Stranglethorn Vale. Den som har de heter "Stranglethorn tiger" och finns i stort sätt på många ställen på den västra sidan av floden. Dom här är runt level 32-33.

 

Du behöver inte tama ett djur som har både och, utan när det står någonting om att ditt pet har lärt sig prowl/dash rank:1 så har du den. Vilken cat du en tamer kan då lära sig de.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från min erfarenhet håller gorillor aggro bättre än alla andra pets eftersom stomp är en aggro magnet.

Hade en gorilla (Uhc'lok, 52 rare spawn i Uhn'goro) upp till lvl 60 när jag levlade min Hunter alt. :)

Den ser riktigt cool ut också, när man använder Bestial Wrath så blir den dubbelt så stor som en Tauren.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man ska absolut ALDRIG ha ett pet för att den är cool. Rare/elite spelar ingen roll, dom blir fortfarande detsamma som en normal, bara färgen är annorlunda. Bear håller aggro bäst av alla, stomp aggroar många ja.. men bear har en snabbare och effektivare aggro attack "Growl". Den tål också mer än en gorilla, vilket gör den till de ultimata tanking djuret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Elite

Man ska absolut ALDRIG ha ett pet för att den är cool. Rare/elite spelar ingen roll, dom blir fortfarande detsamma som en normal, bara färgen är annorlunda. Bear håller aggro bäst av alla, stomp aggroar många ja.. men bear har en snabbare och effektivare aggro attack "Growl". Den tål också mer än en gorilla, vilket gör den till de ultimata tanking djuret.

 

Det är inte bara bear som har growl. Redigerat av Paelsboll
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bisuta

Man ska absolut ALDRIG ha ett pet för att den är cool. Rare/elite spelar ingen roll, dom blir fortfarande detsamma som en normal, bara färgen är annorlunda. Bear håller aggro bäst av alla, stomp aggroar många ja.. men bear har en snabbare och effektivare aggro attack "Growl". Den tål också mer än en gorilla, vilket gör den till de ultimata tanking djuret.

 

Man kan nog ta ett pet som är "coolt" om det är för RP.

Redigerat av Bisuta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...