garkan Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 (redigerat) Har du alltid velat ha en liten userbar för ett forum ? Här är min enkla guide till det . Börja med att klicka CTRL + N för att göra ett nytt document . Skriv in i Width 250 och i Height 25 . 250x25 . Sen väljer du färgerna #FF0000 och #000000 Och gör en gradient som på bilden under . Sen gör du ett nytt document (CTRL + N) (men stäng inte den med gradienten) och skriver i Width och i Height 3 . 3x3 . Och gör tre svarta lådor som på bilden under . Men spara inte , utan klicka Edit -> Define Pattern och sen OK . Sen stänger du denna document och fortsätter med den med gradienten , Höger-klicka på Background lagern och klicka Rasterize Layer . Efter så klickar du på lagern och väljer Pattern och väljer pattern som vi gjorde nyss med tre lådor i . Och skriv in Opacity till 70 . Då borde bilden se ut så här . Sen klickar du Rectangular Marquee Tool och väljer halva bilden och högerklickar och klickar Fill . Skriv in i Opacity : 15 % och välj färgen vit . Då blir din userbar som bilden under . Nu är du klar :) skriv typ in en text och lägg till en bild så är du klar. Detta är mitt resultat : Redigerat 16 Juli 2007 av kevro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Har för mig jag har sett en annan sån här guide, men bra ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SunDream Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Snälla, kolla igenom forumet, Woicer har redan gjort en sådan här guide, lås Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Bra guide. Dock föredrar jag själv att ha lite feather på det vita och ha det lite rundat. Och för enkelhetens skull tog jag din bild och gjorde det på. Bara för att visa. http://i201.photobucket.com/albums/aa264/Baranoi/userbar.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 16 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Varför förstör ni nöjet , ville göra en "enkel" guide , så måste nån anmäla .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Snälla, kolla igenom forumet, Woicer har redan gjort en sådan här guide, lås Två guider om samma sak är helt okej sålänge det inte är exakt samma guide, någon har kopierat den andra guiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 16 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2007 Två guider om samma sak är helt okej sålänge det inte är exakt samma guide, någon har kopierat den andra guiden. Tack nico ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.