garkan Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 Hej! Jag har en egen cs klan och gjorde en fin design igår . Jag behöver lite hjälp med Kontakt formulär , news script och login-script . Här är sidan Vet ni vart jag kan se guider till Kontakt forumulär , news-script och login-script . Kommentera gärna sidan :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan_fox Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 grymt snygg va den men tyvär så kan jag typ inge script Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 30 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 grymt snygg va den men tyvär så kan jag typ inge scripthaha thx :) och för det andra .. f@n :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 För att fixa login och andra saker bör du lära dig PHP eller ASP. Hur du gör med formulär kan du läsa om på flera guider på nätet. Strå säkert nåt om det på webdesignskolan.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 snygg sida men jag kan inge script Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 De som inte har något annat att skriva förutom att sidan är snygg kan låta bli det i resten av tråden. Har ni nån vettigare kritik kan ni däremot skriva den, t.ex. "gillar toppbannern, färgerna passar bra ihop men inte så mycket innehåll ^^". För att återgå till frågan så är det absolut enklaste att använda någon serverbaserat språk som epaaj sa. Inloggningsscript i ASP finns på min hemsida, se min press. Går att göra i javascript också men säkerheten blir usel tyvärr... Istället för nyhetsscript kan du ju alltid uppdatera nyheterna manuellt på en vanlig HTML-sida, men annars får du ta reda på om din server stödjer PHP eller ASP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 Vi tackar för ditt svar Nico. Vi försökte använda Javascript med sidan men det gick inte så bra. Nu är frågan, kan man få in ASP i templatet? Ni som undrar så är jag sidan's webbkodare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 Jag tycker du borde centrera sidan (enkelt sätt, <center>sidkod </center> ) så att den lägger sig mitt i fönstret istället för att vara ute i högerkanten. Som sagt bör du lära dig PHP (asp vill man inte ha iaf ;) ), men du bör ju också ha en host som stödjer FTP, vilket de flesta gratishoster inte gör och med tanke på att din ser ut att köras från en egen server, din dator kanske? så måste du installera PHP på den, det är ändå relativt enkelt så det bör inte bli problem. Sen finns det självklart färdiga script du kan använda, även om det oftast blir bättre med egna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 30 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2007 wtf? varför har du inte berättat för mig xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Vi tackar för ditt svar Nico. Vi försökte använda Javascript med sidan men det gick inte så bra. Nu är frågan, kan man få in ASP i templatet? Ni som undrar så är jag sidan's webbkodare också.Självklart, du kan mixa Asp eller Php tillsammans med HTML precis som du har lust med. Enda saken du måste göra är att ändra filnamnet från nånting.html till nånting.asp (eller .php). Men det krävs att servern har stöd för Asp eller Php, det är inte alls säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Punkmantic Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Om man vill ta en tjuvcheck på sidan innan man hostar upp den, ser man den i asp då, eller är allting bara text skit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 För att kunna använda PHP eller ASP behöver du en webserver. Finns även fissa program som klarar att visa, men det är inget jag kollat närmare på. Enklast är att använda sig av antingen en lokal server eller en annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.