Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp :(


garkan

Rekommendera inlägg

De som inte har något annat att skriva förutom att sidan är snygg kan låta bli det i resten av tråden. Har ni nån vettigare kritik kan ni däremot skriva den, t.ex. "gillar toppbannern, färgerna passar bra ihop men inte så mycket innehåll ^^".

 

För att återgå till frågan så är det absolut enklaste att använda någon serverbaserat språk som epaaj sa. Inloggningsscript i ASP finns på min hemsida, se min press. Går att göra i javascript också men säkerheten blir usel tyvärr...

Istället för nyhetsscript kan du ju alltid uppdatera nyheterna manuellt på en vanlig HTML-sida, men annars får du ta reda på om din server stödjer PHP eller ASP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Punkmantic

Vi tackar för ditt svar Nico. Vi försökte använda Javascript med sidan men det gick inte så bra. Nu är frågan, kan man få in ASP i templatet? Ni som undrar så är jag sidan's webbkodare också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker du borde centrera sidan (enkelt sätt, <center>sidkod </center> ) så att den lägger sig mitt i fönstret istället för att vara ute i högerkanten.

 

Som sagt bör du lära dig PHP (asp vill man inte ha iaf ;) ), men du bör ju också ha en host som stödjer FTP, vilket de flesta gratishoster inte gör och med tanke på att din ser ut att köras från en egen server, din dator kanske? så måste du installera PHP på den, det är ändå relativt enkelt så det bör inte bli problem. Sen finns det självklart färdiga script du kan använda, även om det oftast blir bättre med egna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi tackar för ditt svar Nico. Vi försökte använda Javascript med sidan men det gick inte så bra. Nu är frågan, kan man få in ASP i templatet? Ni som undrar så är jag sidan's webbkodare också.

Självklart, du kan mixa Asp eller Php tillsammans med HTML precis som du har lust med. Enda saken du måste göra är att ändra filnamnet från nånting.html till nånting.asp (eller .php). Men det krävs att servern har stöd för Asp eller Php, det är inte alls säkert.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att kunna använda PHP eller ASP behöver du en webserver. Finns även fissa program som klarar att visa, men det är inget jag kollat närmare på.

 

Enklast är att använda sig av antingen en lokal server eller en annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...