Gäst 48893 Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 (redigerat) Jag håller på att göra master-filer till min hemsida. Problemet är att jag inte kan få texten vit (låter sjukt va?). Kan nån hjälpa mig? EDIT: Ett till liknande problem. Kan inte få länkar att bli "navy"-färgade. Här är html koden: <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="contentstyle.css"> <title>s.k. titel</title> </head> <body> <h>Header</h> <br> <sh>Small header</sh> <hr> <br> <p>Text</p> <----------------------------- där e problemet <br> <a href="http://blabla.com">Link</a> <------------ problem 2 </body> </html> Och här är CSS koden: h {font-family: Arial; color: white; font-size: 1.2em; } sh {font-family: Arial; color: white; font-size: 1em; } p {font-family: Arial; color: white; font-size: 1em; } <------------ funkar inte li {font-family: Arial; color: white; font-size: 1em; } a:link {font-family: Arial; color: navy; font-size: 1em; } <----------- funkar inte 2 a:visited {font-family: Arial; color: white; font-size: 1em; } a:hover {color: font-family: Arial; color: navy; font-size: 1.2em; } Tänk på att jag har gjort egna taggar; h och sh (header, small header)(dom funkar jättefint). Redigerat 1 Augusti 2007 av 48893 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 31 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2007 Testade och kollade lite på w3schools.com Verkar som man måste skriva så här för att få det att funka med <p> =S "p { color: rgb(255,255,255) }" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Funkar fortfarande inte, riktigt konstigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GutenLOL Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Jag såg felet i html biten. Kommandot /p finns inte. P betyder paragraf och gör två radbyten. P behöver därför inte en sluttagg. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 (redigerat) Jag såg felet i html biten. Kommandot /p finns inte. P betyder paragraf och gör två radbyten. P behöver därför inte en sluttagg. :) Jag vet att p inte behöver det, men man kan göra så. Och det är så man måste göra om man använder stylesheets. Dessutom spelar det ingen roll om taggen finns eller inte. Som du ser så har jag gjort egna taggar (h,sh), och dom funkar fint. Till och med den proffesionella webdesignern Ross Shannon använder en sluttagg på p: LÄNK (kolla källan på sidan) Redigerat 1 Augusti 2007 av 48893 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Prova body {color: white;} Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Prova body {color: white;}Funkar inte :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 1 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2007 Jag såg felet i html biten. Kommandot /p finns inte. P betyder paragraf och gör två radbyten. P behöver därför inte en sluttagg. :) Ursäkta. En paragraf är inte ett dubbelradbyte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Googla lite , om inget hjälp hittas så kolla in supporten i sidan . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Andersffs Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 Hoppas att din css fil heter contentstyle.css utan ngra storabokstäver eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 48893 Skrivet 2 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2007 ja, det gör den. och allt annat i den funkar fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.