Hoppa till innehåll

Min Anime/manga Sida!

Rekommendera inlägg

Gäst Destiny
Skrivet

Hej alla glada människor :D Nu är det så att jag har hållit på med en anime/manga sida i några dagar och nu är den nästan klar.. Skulle bli glad om någon ville ge mig tips vad jag ska ändra/lägga till etc. Alla funktioner är inte uppe än som ni kanske ser och vissa inte funkar.. Men.. här är adressen KLICKA HÄR!!!

Tror själv att den här tråden inte bryter mot direktreklam regeln eftersom jag vill ha tips och kritik på sidan! Det här är inte direktreklam.

• Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Destiny
Skrivet

Några andra har påpekat det men jag vet inte vad jag skulle göra annars eftersom jag använder inte CSS. Jag gör den i PS..

Skrivet

Det går väl att andra typsnitt i Photoshop?

Frames är väl bara för att korta ner adressen? Gillar inte det sättet, men bättre än inget om man vill bestämma annan adress.

Jag tycker att bilderna högst upp tar för mycket plats på höjden, med tanke på att det inte finns några länkar alls där uppe.

Gäst Destiny
Skrivet

Jag vet seriöst inget annat sätt än att använda iframes när jag INTE har gjort den i CSS.. Finns typ inget annat sätt än att använda iframes när man gjort den i PS. Jo.. Kan ändra typsnittet sen.

Skrivet

Bara för att du gjort grafiken i Photoshop betyder det inte att du inte kan koda med vanlig HTML som vanligt. CSS funkar utmärkt också. Kolla på vilken annan sida som helst på nätet så ser du hur de löst det.

Skrivet (redigerat)

Jag tycker att jag förtjänar lite creds, jag har ju varit inblandad xD

Redigerat av Kabby
Skrivet

Fuska.se bannern skulle kunna placeras längst ner på sidan (på själva sidan och inte utanför som den är just nu), kör en div lr nåt. Sen så borde fonten ändras och förminskas lite. 'Manganim' texten ser lite flat ut och passar inte med resten av bannern, sen är gubben lite suddig oxå. Meny delen till höger är lite konstig på flera ställen, själv tycker jag det borde vara mer mellanrum ovanför rubriken istället för mer mellanrum under.

Såhär ser det ut just nu:

Text

Text

-------

Privat

-------

-------

Text

Text

Ändra till:

Text

Text

-------

-------

Privat

-------

Text

Text

"Förklaring till dom olika genrerna i anime och manga" <= Texten är lite utanför (boldade).

PS. 'Manganim' Din manga och anime sida <= Ändra den blåa färgen till samma blåa färg på bannern.

Gäst Destiny
Skrivet (redigerat)

Fuska.se bannern skulle kunna placeras längst ner på sidan (på själva sidan och inte utanför som den är just nu), kör en div lr nåt. Sen så borde fonten ändras och förminskas lite. 'Manganim' texten ser lite flat ut och passar inte med resten av bannern, sen är gubben lite suddig oxå. Meny delen till höger är lite konstig på flera ställen, själv tycker jag det borde vara mer mellanrum ovanför rubriken istället för mer mellanrum under.

Såhär ser det ut just nu:

Text

Text

-------

Privat

-------

-------

Text

Text

Ändra till:

Text

Text

-------

-------

Privat

-------

Text

Text

"Förklaring till dom olika genrerna i anime och manga" <= Texten är lite utanför (boldade).

PS. 'Manganim' Din manga och anime sida <= Ändra den blåa färgen till samma blåa färg på bannern.

.... Jag kan inte använda div! Eftersom jag inte använder css! Läs tråden. Det är meningen att gubben ska vara suddig också. Och jag fattar inte vad du menar med menyn? Och angående att jag skulle byta färg på texten under manganim.. Det är samma färg. Kollat det själv. Det är också menyn texterna ska vara boldade!

epaaj: ....... Jo, Men jag kan inte precis använda div i boxen eftersom jag har gjort den i PS. Det funkar bara inte.

Redigerat av Destiny
Skrivet

Om du inte kan föreslår jag att du lär dig. CSS är inte så avancerat men ändå väldigt bra att kunna.

Med hjälp av PHP kan du fixa det där väldigt smidigt. Utan PHP funkar det självklart också. Ett annat alternativ är AJAX. Inte så komplicerat egentligen. Bara att hämta data och skicka in i en DIV eller liknande.

Skrivet

Text

Text

-------

-------

Privat

-------

Text

Text

.... Jag kan inte använda div! Eftersom jag inte använder css! Läs tråden. Det är meningen att gubben ska vara suddig också. Och jag fattar inte vad du menar med menyn? Och angående att jag skulle byta färg på texten under manganim.. Det är samma färg. Kollat det själv. Det är också menyn texterna ska vara boldade!

epaaj: ....... Jo, Men jag kan inte precis använda div i boxen eftersom jag har gjort den i PS. Det funkar bara inte.

Den boldade texten sitter för långt till vänster - anime och manga.

Gör det blåa mörkare då så att det passar..

---- = Ska föreställa mellanrummen mellan rubrikerna på menyn. Du har mer mellanrum ovanför rubriken än under den och det ser konstigt ut imo.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...