Hoppa till innehåll

Högstadiet?

Apakalsong

Rekommendera inlägg

• Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag börjar högstadiet nästa år, o jag är nervös som en toa!

så nu har jag 3st frågor.

1. Är det kul?

2. Blir man mobbad?

3. Vad ska man ha gjort för att bli mobbad?(om du skrev ja på fråga 2)

1. Det kan ju inte vara tråkigt direkt att lära sig nya saker även om det kan vara lite jobbigt ibland. Man träffar nya kompisar eller varför inte en Flick/pojkvän.

2. Risken finns alltid. Det kommer förmodligen alltid att finnas dumma/elaka människor men de flesta av dem vet inte vad det håller på med, att bryta ner en anans psyke är väldigt allvarligt men det finns de som inte ser allvaret i det hela.

3. Man behöver inte ha gjort något specielt för att bli utsatt för mobbing utan det beror helt på personerna som mobbar vilka de väljer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst alan.shalaji

Jag går inte i högstadiet än, men ett tips är nog att alltid snygga kläder på sig.

Och gå alltid i gäng, annars får man nog problem.

Dagens ungdomar tar in för mycket från filmer ^^

Jag börjar högstadiet nästa år, o jag är nervös som en toa!

så nu har jag 3st frågor.

1. Är det kul?

2. Blir man mobbad?

3. Vad ska man ha gjort för att bli mobbad?(om du skrev ja på fråga 2)

1. Pisskul! För det första, man är inte instängd i en bur som i låg och mellanstadiet. Där fick man aldrig gå utanför skolan eller äta godis eller tuggumi i skolan eller något.

För det andra så träffar man många nya kompisar och flick/pojkvänner där.

För det tredje så är lektionerna faktiskt lektioner och lärarna lär fakstiskt ut på en normal nivå istället för låg och mellanstadiet där man studerade gångertabellen i flera månader bara för att några i klassen "inte hängde med". I högstadiet skiter dem i "inte hänger med" :lol:

2. Du blir lika mobbad som i låg/mellanstadiet om du var det. Till och med mindre mobbad för i högstadiet har eleverna växt upp någorlunda och mobbar inte för att man är fysiskt "onormal" på något sätt, såsom tjock, smal, stora öron och så vidare.

3. Om du är en allmän bitch och drygar dig hela tiden så är det stor risk att du blir mobbad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...