Hoppa till innehåll

Högstadiet?


Apakalsong
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst AndersA

Jag börjar högstadiet nästa år, o jag är nervös som en toa!

så nu har jag 3st frågor.

 

 

1. Är det kul?

 

2. Blir man mobbad?

 

3. Vad ska man ha gjort för att bli mobbad?(om du skrev ja på fråga 2)

1. Beror på vad du är intressrad av.

2. Om folk tycker illa om dig = ja!

3. Inget speciellt, alla kan bli utsatta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det beror ju helt klart på vilka personligheter dom i din nya klass har.

1, Nej det är inte kul (okej i början är det väl kul med en ny skola och nya kompisar etc), vi har ingenting att göra på rasterna mer än att lyssna på musik med våra mobiler, dra till affären osv.. sen kommer det med betyg, man måste kämpa otroligt mycket mer, en sak till; skolan har ALDRIG i hela världshistorien varit rolig.

2, Vissa blir mobbade, men det beror på som jag sa tidigare. Mest nördar/töntar/fula i min skola som är mobbade (Uttrycker ful från mobbarens ögon).

3, Nu kommer de; man behöver inte ha gjort någonting för att bli mobbad, utan man bara blir de..

 

I min skola är det ganska kul ändå där säger lärarna till eleverna som mobbar, MEN, eleverna bryr sig knappt eftersom lärarna är för snälla och dom blandar aldrig in föräldrarna i de.

Och imo så är det rätt töntigt att tjalla till läraren, jag hade bara knockat han.

 

- Kan också tillägga att jag mobbar också folk. Inte på något hårt sätt utan mer på skoj / för skojskull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om högstadiet kan jag nog inte svara på några frågor men mobbning. Mobad blev jag i typ ettan av en femma eller nått(inte för att jag vet varför). Men som tur var slutade han och började i en privatskola eller nått. Men det jävligaste var när en ny började förra året och typ är asdryg och bitchig.Men jag försökte ändå inte mobba henne och jag försökte vara rätt så snäll. Men vad hör man sedan, hon har typ talat skit om en hela j*vla tiden. Så less blir man :angry:

Redigerat av Raffed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, caruru, måste säga att alla är inte samma. Vissa områden är värre, det beror helt enkelt på hur du är som person och hur dina kompisar är. Relax, Take it easy. Allting kommer bli bra om du inte försöker för mycket. Jag märker ingen skillnad på hur folk beter sig i mellanstadiet,högstadiet, eller gymnasiet, bara höjden och bredden, :D fast i gymnasiet så har de vanligtvist ganska mycket respekt för de som är intelligenta och inte skryter, t ex de tycker att det är jävligt chill med en 14åring i gymnasiet, (host, host). Som Ozoon sa, var dig själv... och om dig själv inte funkar så bry dig inte om vad de tycker. Du är du och du kommer alltid vara dig. XD Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

heheh NEJ! det är inte roligt alls.. inte för mig iallafal.. Vissa lärare behandlar mig som någon idiot med 70 i IQ! :angry:

 

De håller på VARENDA j*vla LEKTION och går BARA fram till mig och förklarar någonting som är så logiskt att vem som helst skulle förstår det.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...