Easton Skrivet 19 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2007 Jag undrar om vilka språkval det finns och vilket som är enklast? Om det finns engelska skulle jag nog satsa på det.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 20 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Augusti 2007 Tyska, Spanska och Franska brukar det vara, finns även extralektioner i Engelska man kan välja tror jag. Själv har jag Tyska, kanska lätt eftersom det liknar båda svenska och engelska mycket i flera ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 21 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2007 Tyska, Spanska och Franska brukar det vara, finns även extralektioner i Engelska man kan välja tror jag. Själv har jag Tyska, kanska lätt eftersom det liknar båda svenska och engelska mycket i flera ord. Japp tyska är bra att välja, det är lätt att lära sig, men grmatiken blir krånglig senare. Krånglig som f*n :P Spanska är heller inte så svårt :P Franska vet jag inte, men det är likt spanskan på vissa grejer har jag hört Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 21 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2007 jag gjorde misstaget och tog Spanska(Skulle tatt extra engelska)och nu fattar jag inte ett skit.det blir lungt IG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 21 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Augusti 2007 Jag gjorde misstaget och tog franska ;/ Kör med spanska eller tyska - å sen tror jag inte man får extra poäng om man har engelska, lr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 22 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2007 nej det räknas inte in i betygen(Tror jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 22 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2007 Tog spanska , men våran lärare är så dålig så ingen fattar någonting. Han går och snackar med några elever hela lektionen . och alla andra lyssnar på Mp3 och kastar saker på varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2007 Tar man extra Svenska eller ett annat språk istället för Tyska, Franska eller Spanska, ibland Italienska så räknas det inte in i betyget alltså är det liksom inget ämne du läser, det är bara extra övningar och repetitioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
reggin Skrivet 23 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2007 men man får ju förhopningsvis bättre poäng på det man tränar extra på ... och btw bara dom 16 bästa betygen räknas inc. dom 3 kärn ämnena Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 24 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2007 Tyska, Spanska,Franska,engelsk/svenska och hemspråk om man kommer från något annat land finns det att välja på . Lättast där är väl troligen engelsk/svenska , själv går jag i spanska och tycker det är pest eftersom att våran lärare är helt värdelös Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst InTech Skrivet 24 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2007 Om ni bara söker efter poäng från betygen. Välj engelska. Man får ju knappt nått poäng för nått språk. Men jag har inte valt än. Jag TROR jag ska ta tyska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
negR Skrivet 30 Augusti 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2007 Jag valde spanska för jag far till spanien ofta och för det är enklast. Franska verkar svårast... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.