Hoppa till innehåll

De Bar Slöja - Fick Inte Vara Med


Vendetta

Rekommendera inlägg

På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena

Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel.

 

Soad_token

 

ok jag ska försöka förklara det för hon som har hand bibloteket... det är ju inte rättvist för oss som vill ha keps (jag har inte det men mina klasskamrater vill ha det)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<H2 class="abS20 abHeadlineThin">Elva kvinnor från Iran stoppades från att delta i karatetävlingen Konishi Cup i Kalmar.

 

Orsak: De ville inte ta av sig sina slöjor.

 

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article571895.ab

 

Hur tusan kan man göra så?

rassister? (stavning)

 

</H2>

 

"Chefsdomaren Javier Escalante hänvisar till regelboken, där det står att de tävlande inte får bära smycken, halsband eller huvudbonader"

 

Det är väl inget att tjafsa om, av med slöjorna eller skit i att tävla. Man ska inte anpassa allting efter alla kulturer, religioner eller levnadsstandard.

 

Precis, om de anpassar sig till sin religion så mycket borde de skita i att vara med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slår vad om att det var någon annan knatte där som var kristen och hade ett kors runt halsen som han tog av sig utan att bry sig.

Nej, jag tror inte det. Men jag håller med, de ska inte särbehandlas. Reglerna är lika för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena

 

Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel.

 

Soad_token

 

ok jag ska försöka förklara det för hon som har hand bibloteket... det är ju inte rättvist för oss som vill ha keps (jag har inte det men mina klasskamrater vill ha det)

 

I Sverige har vi religionsfrihet. Alltså kan du bilda en egen religion själv eller i grupp. Det är grundlagen. Om då muslimerna fick ha slöja av religiösa själ bör även du få ha keps, bara du gör det till en del av din religion. Om du inte får det då är det utan tvekan diskriminering. De kan inte säga något om att det inte är en riktigt religion eller liknande, de får inte särbehandla på grund av religionens storlek eller antal anhängare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Deni3ru

På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena

 

Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel.

 

Soad_token

 

ok jag ska försöka förklara det för hon som har hand bibloteket... det är ju inte rättvist för oss som vill ha keps (jag har inte det men mina klasskamrater vill ha det)

 

Bara skapa en egen religion där du måste bära keps/mössa, du polisanmäler dem om du inte får.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena

 

Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel.

 

Soad_token

ok jag ska försöka förklara det för hon som har hand bibloteket... det är ju inte rättvist för oss som vill ha keps (jag har inte det men mina klasskamrater vill ha det)

 

Bara skapa en egen religion där du måste bära keps/mössa, du polisanmäler dem om du inte får.

 

Det där var faktist riktigt smart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...