Hoppa till innehåll

Processorsimulator


Vitdom
 Dela

Rekommendera inlägg

Här är ett program som jag njöt av att programmera igår..

 

Bara ett testprogram för att se om det går att göra sådana här program i c++, har inte haft tid att göra språket perfekt och jag hadde velat lägga till dynamisk värdeökning/minskning men har inte tid.

 

 

Det programmet gör är att bara simulera en processor och en fläkt, vid varje uträkning är det 55% chans att fläktens RPM sjunker med 10 och 45% att den ökar med 10, trycket är ingenting du behöver bry dig om, den bara dividerar RPM med 10 som jag hadde tänkt andvända till en annan funktion i programmet. När RPM Ligger på/under 900 kommer temperaturen att höjas, och ett alarm tjuter, när temperaturen ökat till 60 grader låter ett annat alarm. :P

Värdigt att testa iallafal!

 

 

Kommentera gärna och ge förslag på det som kan förbättras så att jag får lite nya ideér som jag inte har tänkt på. :)

 

http://upl.vs-hs.com/info_imgs/df32655a42707bc1db3c742e4c98127b.jpg

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kunde bara köra programmet genom Wine i Linux, men det verkar göra ungefär som du beskriver. Bara att det inte kommer något ljud och att utsriften flyger förbi snabbt och ny utskrift kommer.

hmm, den är programmerad för att köras i windows eftersom jag andvänder Sleep(); och Beep(, ); med windows.h. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kunde bara köra programmet genom Wine i Linux, men det verkar göra ungefär som du beskriver. Bara att det inte kommer något ljud och att utsriften flyger förbi snabbt och ny utskrift kommer.

hmm, den är programmerad för att köras i windows eftersom jag andvänder Sleep(); och Beep(, ); med windows.h.

 

Antagligen därför sleep inte funkade riktigt. Pipandet kanske fattades för att jag inte aktiverat det i X. Men allt annat funkade genom Wine som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...