Hoppa till innehåll

Server


jonathan_94
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja, jag vill ha en egen server om det är billiga, annars vill jag vara med i en som är gratis.

Du kan använda din egen dator som server. Bara att installera rätt mjukvara så funkar det helt okej. Saken är ju bara att du måste ha datorn igång för att folk ska kunna ansluta till servern.

 

Gör du så blir det ju gratis, om man bortser från den ström datorn drar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blir din sida välbesökt så kanske din isp stänger av dig. :D

Kanske? LoL, kommer aldrig hända så sluta med dina löjliga påståenden. Ens ISP påverkas inte av hur mkt bandbredd man använder - Det är du själv osm påverkas som te.x. lagg osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det är inte mycket, skrämen drar mer, säger min datorlärare...

 

 

Men det är inte mycket, skrämen drar mer, säger min datorlärare...

Oftast så ;D

 

Jag skulle nog vilja säga att det är i extrema undantagsfall som skärmen drar mer än datorn. CRT-skärmar drar mer ström en än dator ja men en plattskär utvecklar inte mer än en ~30W.

 

Jaja, i alla fall, vill du kan du ju köpa en gammal P2:a på blocket och köra som server. Så kan du bara ställa den i en garderob och låta den brumma, så slipper du belasta din vanliga dator och hemsidan slipper sega om du är mitt uppe i ett supertungt FPS spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...