Hoppa till innehåll

Jakt


KVAB

Rekommendera inlägg

du tycker inte det känns som korrekt fakta för att du inte håller med..

men okej, vi hoppar över till att allt på wikipedia är skitsnack för att folk KAN lägga till/ändra. man ser ju i olika artiklar att tolvåringar suttit o lekt runt o ändrat saker.. ehm, eller inte :/

 

skitsamma.

Japp, och tycker det käns som korrekt fakta för att du håller med, att folk ändrar saker och ljuger är ju inte ovanligt.

Som att för ungefär 5 år sedan sas det att man inte skule använda smör när man steker utan olja, det var EU som sa det. Nu visade det sig att det inte fanns någon fakta som stödjer teorin om att olja är bättre när man steker och att man bara sa det för att man hade för stora mängder olja på lager. Att folk ljuger för att få saker att låta som sanning trots att det inte är det, är vanligt, reklam och politiker använder det dagligen. Det är ju inte otänkbart att någon förespråkare för jakt har gått in och skrivit det för att få människor att se jakt som en positiv grej.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 341
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

du tycker inte det känns som korrekt fakta för att du inte håller med..

men okej, vi hoppar över till att allt på wikipedia är skitsnack för att folk KAN lägga till/ändra. man ser ju i olika artiklar att tolvåringar suttit o lekt runt o ändrat saker.. ehm, eller inte :/

 

skitsamma.

Japp, och tycker det käns som korrekt fakta för att du håller med, att folk ändrar saker och ljuger är ju inte ovanligt.

Som att för ungefär 5 år sedan sas det att man inte skule använda smör när man steker utan olja, det var EU som sa det. Nu visade det sig att det inte fanns någon fakta som stödjer teorin om att olja är bättre när man steker och att man bara sa det för att man hade för stora mängder olja på lager. Att folk ljuger för att få saker att låta som sanning trots att det inte är det, är vanligt, reklam och politiker använder det dagligen. Det är ju inte otänkbart att någon förespråkare för jakt har gått in och skrivit det för att få människor att se jakt som en positiv grej.

 

Soad_token

 

Vad är så negativt med jakt då :3

 

hobby

mat

håller numren nere

 

om man bortser från att "åååh det är moooord" så ser jag inget dåligt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite saker jag har sagt tilla andra i debatten.

 

Men jag tycker fortfarande att det är ok med jakt och att man inte ska förbjuda det heller.

 

 

Men jag är inte imot jakt, bara dina argument :P

 

Vad är så negativt med jakt då :3

 

hobby

mat

håller numren nere

 

om man bortser från att "åååh det är moooord" så ser jag inget dåligt med det.

Jag tycker som sagt att jakt är bra och att man bör bedriva det, om du kollar tillbaka lite i tråden ser du att jag och selene har en flera sidor lång debatt, där jag förespråkar jakt.

Att jag kritiserar dig med flera beror på att ni slänger ur er påståenden som antingen är helt falska, eller så har ni inga bevis som stödjer det ni säger. Och så gillar ni att ta till personliga påhåpp och idoitförklrar folk viket ajg stör mig mycket på. Som just nu, du antyder att jag är en tönt som tyker det är mord att jaga. Det är inte mord, jag har även diskuterad de faktum att det inte kan vara mord om det inte är en människa man talar om, och så ska det ju vara planlagt, annars är det ju dråp.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker som sagt att jakt är bra och att man bör bedriva det, om du kollar tillbaka lite i tråden ser du att jag och selene har en flera sidor lång debatt, där jag förespråkar jakt.

Att jag kritiserar dig med flera beror på att ni slänger ur er påståenden som antingen är helt falska, eller så har ni inga bevis som stödjer det ni säger. Och så gillar ni att ta till personliga påhåpp och idoitförklrar folk viket ajg stör mig mycket på. Som just nu, du antyder att jag är en tönt som tyker det är mord att jaga. Det är inte mord, jag har även diskuterad de faktum att det inte kan vara mord om det inte är en människa man talar om, och så ska det ju vara planlagt, annars är det ju dråp.

 

Soad_token

 

bah, idiotförklarat nån har jag väl inte gjort ..

personligt påhopp vet jag inte, kanske nån av mina posts här i tråden kunde tas som det.

 

angående procenten om wikipedias artiklar förstog du väl att jag gav dem som ett antagande, ingen vet ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker som sagt att jakt är bra och att man bör bedriva det, om du kollar tillbaka lite i tråden ser du att jag och selene har en flera sidor lång debatt, där jag förespråkar jakt.

Att jag kritiserar dig med flera beror på att ni slänger ur er påståenden som antingen är helt falska, eller så har ni inga bevis som stödjer det ni säger. Och så gillar ni att ta till personliga påhåpp och idoitförklrar folk viket ajg stör mig mycket på. Som just nu, du antyder att jag är en tönt som tyker det är mord att jaga. Det är inte mord, jag har även diskuterad de faktum att det inte kan vara mord om det inte är en människa man talar om, och så ska det ju vara planlagt, annars är det ju dråp.

 

Soad_token

 

bah, idiotförklarat nån har jag väl inte gjort ..

personligt påhopp vet jag inte, kanske nån av mina posts här i tråden kunde tas som det.

 

angående procenten om wikipedias artiklar förstog du väl att jag gav dem som ett antagande, ingen vet ju.

 

Hur tänkte du att jag skulle "förstå" det då? och alla andra för den delen med? Du skrev ju inte det.

Sen va det gäller idoitförklara du sa följande : ...att "åååh det är moooord" så...

Det är kanske inte en direkt idotförklaring, men nära på. Pluss att jag sa inte att just du hade idiotförklarat någon (jag antyde det, det du gillar att göra:/)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker som sagt att jakt är bra och att man bör bedriva det, om du kollar tillbaka lite i tråden ser du att jag och selene har en flera sidor lång debatt, där jag förespråkar jakt.

Att jag kritiserar dig med flera beror på att ni slänger ur er påståenden som antingen är helt falska, eller så har ni inga bevis som stödjer det ni säger. Och så gillar ni att ta till personliga påhåpp och idoitförklrar folk viket ajg stör mig mycket på. Som just nu, du antyder att jag är en tönt som tyker det är mord att jaga. Det är inte mord, jag har även diskuterad de faktum att det inte kan vara mord om det inte är en människa man talar om, och så ska det ju vara planlagt, annars är det ju dråp.

 

Soad_token

 

bah, idiotförklarat nån har jag väl inte gjort ..

personligt påhopp vet jag inte, kanske nån av mina posts här i tråden kunde tas som det.

 

angående procenten om wikipedias artiklar förstog du väl att jag gav dem som ett antagande, ingen vet ju.

 

Hur tänkte du att jag skulle "förstå" det då? och alla andra för den delen med? Du skrev ju inte det.

Sen va det gäller idoitförklara du sa följande : ...att "åååh det är moooord" så...

Det är kanske inte en direkt idotförklaring, men nära på. Pluss att jag sa inte att just du hade idiotförklarat någon (jag antyde det, det du gillar att göra:/)

 

Soad_token

 

för att det är rätt uppenbart..

 

"åååh det är moooord" eh ja, det är ett halvroligt hån, ingen idiotförklaring

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

Hur tänkte du att jag skulle "förstå" det då? och alla andra för den delen med? Du skrev ju inte det.

Sen va det gäller idoitförklara du sa följande : ...att "åååh det är moooord" så...

Det är kanske inte en direkt idotförklaring, men nära på. Pluss att jag sa inte att just du hade idiotförklarat någon (jag antyde det, det du gillar att göra:/)

 

Soad_token

för att det är rätt uppenbart..

 

"åååh det är moooord" eh ja, det är ett halvroligt hån, ingen idiotförklaring

 

Ok, du med flera håller på med falska påstående, personangrepp, idoitförklaring av folk och hån.

Sen ser jag dig som "besegrad" efter som du bara verkar ha dina hån att falla tillbaka på.

 

Ps. Jag har aldrig sagt att du idoitförklarat någon jag antydde det, det du gillar att göra, med då bakar du in det i "fakta". Ds.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, du antydde det, men inte att jag gjort det. så bra.

 

antaganden = vad man skulle tro, inget fakta.

 

okej, var skrev jag ett falskt påstående? att jag skriver "säkert 99.5% av alla blabla" är inget påstående, det är ett antagande.

 

" Sen ser jag dig som "besegrad" efter som du bara verkar ha dina hån att falla tillbaka på."

 

wow, jag ger en sarkastisk mening och tydligen räcker det för att säga att jag bara hånar och endast faller tillbaka på mina hån.

 

vi går igenom det här igen:

 

Jag skulle tro att wikipedia har mest korrekta artiklar. Varför? För att det är en seriös sida. Folk rättar till fel. Folk skriver även fel med flit då och då. Rättas till. Av 250000 artiklar (eller så) skulle jag inte tro på att mer än 5% är inkorrekta, dels

av antal och igen för att det är en rätt seriös websida, med citat och utdrag ur källor

 

jag har aldrig påstått några procentuella nummer, jag har sagt vad jag skulle TRO om det. SÅ enkelt är det.

 

det är skillnad på falska påståenden och antaganden, för kanske 5:e gången.

 

bara som en tillbakablick

 

lägg övrigt märke till att jag sa "säkert 99.5% blabla" "om det vore 99.5% precisa artiklar blabla" vilket antyder att jag skulle TRO det, dels för att folk rättar artiklar, och att det knappast är troligt att särskilt många av över 200000 artiklar innehåller falsk information från nån skojare.

sluta haka upp dig på att jag inte ger källor osv till ANTAGANDEN.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej, du antydde det, men inte att jag gjort det. så bra.

 

antaganden = vad man skulle tro, inget fakta.

 

okej, var skrev jag ett falskt påstående? att jag skriver "säkert 99.5% av alla blabla" är inget påstående, det är ett antagande.

 

" Sen ser jag dig som "besegrad" efter som du bara verkar ha dina hån att falla tillbaka på."

 

wow, jag ger en sarkastisk mening och tydligen räcker det för att säga att jag bara hånar och endast faller tillbaka på mina hån.

 

vi går igenom det här igen:

 

Till att börja med, antydande och antagande är två skilda ord med olika betydelser. Att man antyder något betyder enligt ordboken "Illustrerad svensk ordbok" följande: "ANTYDA 1. Flyktigt omnämna, beröra i korthet. 2.låta förstå. 3. tyda på. ”

Medans ordet antagande förklaras som följande: "ANTAGANDE- 1. Förmodan, mening, hypotes.”

 

Så du undrar vart du skrev ett falskt påstående?

 

lägg övrigt märke till att jag sa "säkert 99.5% blabla" "om det vore 99.5% precisa artiklar blabla" vilket antyder att jag skulle TRO det, dels för att folk rättar artiklar, och att det knappast är troligt att särskilt många av över 200000 artiklar innehåller falsk information från nån skojare.

sluta haka upp dig på att jag inte ger källor osv till ANTAGANDEN.

 

Jag syftade aldrig på att du ska ha källor till dina antaganden, utan att du inte ens kan läsa den simplaste text på wikipedia och förstå den innan du sägare att det är på ett eller ett annat sätt. Jag pratar nu om det du sa om vem som får posta osv.

Att jag sedan säger att det inte går att lita på dig när du säger saker som att 99,5% av alla artiklar är rätt beror inte på att det är antaganden, utan på att du tydligen inte kan kolla fakta innan du postar den eller ens vet hur wikipedia är uppbyggt.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänker inte ens försöka debattera emot, dels för att vi är något offtopic, det leder ingenstans, och jag är trött.

 

Men ja, du får anse mig besegrad för jag ser ingen anledning att tjata emot att det måste finnas fakta till allt.

Jag har inte sagt att man måste ha fakta till allt, därimot att wikipedia inte är fakta. Pluss att det som stog om hur många som dör i olyckor osv. pga. älg....det är borttaget...av någon konstig anledning :visslar:

 

Men jag håller med vi har hamnat offtopic, och jag vill bara tillägga en sak, jag är för jakt, jag tycker det är bra att i så stor mån som möjligt äta djur som inte har levt i fångenskap utan "som det ska göra" alltså vilt.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...