Hoppa till innehåll

Fult När Man Kollar På Det I Internet.


Rekommendera inlägg

Tjo alla. Jag håller på att dampa loss lite för att jag är så sur.

 

Jo det är så att jag håller på att göra en hemsida och laddat ner en layout som jag vill ha (gratis fast mst stå vem som gjort den) och när jag sparat den trycker jag på öppna, så kommer det upp några filer i winrar. Jag trycker på index och det är så som jag vill att det ska vara.

Men när jag kopierar hela koden, sparar och sen kollar i internet (ctrl+O) hur den blev så blir det as mobbat, typ vit bakgrund, svart text och bara vanliga länker ist för dom snygga knapparna som det skulle va.

Jag behöver nu hjälp med varför det blir så.

Fast jag kan ju alltid hosta den också och kolla om det blir lika mobbat där med.

 

MVH Kille som vill ha hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att du laddade ner en .html fil, en .css fil och en mapp med bilder som heter images?

 

Ingen av filerna fungerar korrekt utan den andra. I CSSet har skaparen länkat till bilderna, har du inte bilderna så visas ju ingenting och det rubbar hela skiten. Samma sak gäller HTML och CSS, har du länkat till CSSet i HTMLet så blire inget om du inte änns har CSSet.

 

Se till att flytta över ALLA filer du laddade ner till en ny mapp. Då borde det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du borde faktiskt försöka lära dig nått innan du tar olika designer från sidor.

 

Du fattar ju inte ens vanliga html taggar tror jag, börja med html och sen lite css så fattar du nog varför det inte funkar.

 

html tar f*n en dag att lära sig om man är motiverad.. :ph34r: css kanske tar 4 dagar så fattar du syntaxen bra och kan googla dom effekter du vill uppnå på din sida :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...