Gäst nissling Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 Jag har bara en liten fråga om sidans forum. När t.ex. jag skriver ett inlägg som kanske är en bild och lite text på kanske 5 rader. Den som skriver efter mig i forumet då, behöver han då verkligen citera ca 10 rader och sedan bara skriva "Haha, det var kul" eller liknande. Jag tycker i alla fall att man inte behöver citare personen ovanför en. Det känns bara onödigt. Annars kan man ju bara göra så här t.ex. Nissling: Det var kul. Jag håller med dig Admin: Ja, jag ska försöka hålla mig till on topic. Bara en smart tanke. Men, man kan ju citera en liten del av inlägget i alla fall. Kanske bara en mening eller så. Annars blir tråden så hilma lång. Citera
w4nkarN Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 Jag har bara en liten fråga om sidans forum. När t.ex. jag skriver ett inlägg som kanske är en bild och lite text på kanske 5 rader. Den som skriver efter mig i forumet då, behöver han då verkligen citera ca 10 rader och sedan bara skriva "Haha, det var kul" eller liknande. Jag tycker i alla fall att man inte behöver citare personen ovanför en. Det känns bara onödigt. Annars kan man ju bara göra så här t.ex. så? Det är bara att ta bort den del av inlägget. Citera
TheGreatest Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 mm...speciellt om någon har typ spammat 50 rader och då citerar någon allt bara för att säga: lol vad onödigt... Citera
Gäst nissling Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 Det är bara att ta bort den del av inlägget. Men det känns ju lite onödigt om jag t.ex. citerar 10 rader och sedan bara skriver "Ja, det spelet är bra" eller liknande. Speciellt om det är ovanför en. Om man gör det borde det räknas som onödigt inlägg. Citera
Katt Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 (redigerat) http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=64011&st=0 Fick osökt att tänka på det ämnet, då jag själv gav ett bra förslag! ;) Man kan ju även lägga in <{POST_SNAPBACK}> och länka till den som man vill citera. Man klickar bara på "Inlägg #x" och ser vilken länk den har, sen tar man bort addressen och lämnar kvar numret. T ex: http://forum.fuska.se/index.php?showtopic=...st&p=729051 blir [snapback]729051[/snapback] Redigerat 20 Oktober 2007 av Katt Citera
Gäst nissling Skrivet 20 Oktober 2007 Rapport Skrivet 20 Oktober 2007 Bra tips :D Tänkte inte på det. Och tråden som du länkade är ju så pass gammal att inte ens dom med elefantminne kommer ihåg. Citera
Luxaxix Skrivet 21 Oktober 2007 Rapport Skrivet 21 Oktober 2007 Måste säga att Katt är vädig duktig på att länka till andra gamla likadan trådar, ett alternativ ifall fler mods behöves!! förlåt för offtopic men jag tror han behöver veta att han är riktigt duktig!! Citera
WASD Skrivet 24 Oktober 2007 Rapport Skrivet 24 Oktober 2007 elefantminnejag brukar bara citera en bit av inlägget (:P ...) eller så citerar jag inget alls, det är jobbigt med sånna som citerar allting specielt när det är en A4 stor guide.. har sätt det ofta Citera
Gäst nissling Skrivet 25 Oktober 2007 Rapport Skrivet 25 Oktober 2007 Jag har också sett sånt ofta. Känns onödigt. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.