Hoppa till innehåll

En Liten Fråga Om Sidans Forum...

Rekommendera inlägg

Gäst nissling
Skrivet

Jag har bara en liten fråga om sidans forum. När t.ex. jag skriver ett inlägg som kanske är en bild och lite text på kanske 5 rader. Den som skriver efter mig i forumet då, behöver han då verkligen citera ca 10 rader och sedan bara skriva "Haha, det var kul" eller liknande. Jag tycker i alla fall att man inte behöver citare personen ovanför en. Det känns bara onödigt. Annars kan man ju bara göra så här t.ex.

Nissling: Det var kul. Jag håller med dig

Admin: Ja, jag ska försöka hålla mig till on topic.

Bara en smart tanke. Men, man kan ju citera en liten del av inlägget i alla fall. Kanske bara en mening eller så. Annars blir tråden så hilma lång.

Skrivet

Jag har bara en liten fråga om sidans forum. När t.ex. jag skriver ett inlägg som kanske är en bild och lite text på kanske 5 rader. Den som skriver efter mig i forumet då, behöver han då verkligen citera ca 10 rader och sedan bara skriva "Haha, det var kul" eller liknande. Jag tycker i alla fall att man inte behöver citare personen ovanför en. Det känns bara onödigt. Annars kan man ju bara göra så här t.ex.

så? Det är bara att ta bort den del av inlägget.

Gäst nissling
Skrivet

Det är bara att ta bort den del av inlägget.

Men det känns ju lite onödigt om jag t.ex. citerar 10 rader och sedan bara skriver "Ja, det spelet är bra" eller liknande. Speciellt om det är ovanför en. Om man gör det borde det räknas som onödigt inlägg.

Skrivet (redigerat)

http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=64011&st=0

Fick osökt att tänka på det ämnet, då jag själv gav ett bra förslag! ;)

Man kan ju även lägga in <{POST_SNAPBACK}> och länka till den som man vill citera.

Man klickar bara på "Inlägg #x" och ser vilken länk den har, sen tar man bort addressen och lämnar kvar numret.

T ex: http://forum.fuska.se/index.php?showtopic=...st&p=729051 blir

[snapback]729051[/snapback]

Redigerat av Katt
Gäst nissling
Skrivet

Bra tips :D Tänkte inte på det. Och tråden som du länkade är ju så pass gammal att inte ens dom med elefantminne kommer ihåg.

Skrivet

Måste säga att Katt är vädig duktig på att länka till andra gamla likadan trådar, ett alternativ ifall fler mods behöves!!

förlåt för offtopic men jag tror han behöver veta att han är riktigt duktig!!

Skrivet

elefantminne

jag brukar bara citera en bit av inlägget (:P ...) eller så citerar jag inget alls, det är jobbigt med sånna som citerar allting specielt när det är en A4 stor guide.. har sätt det ofta

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...