Hoppa till innehåll

Befolkningskontroll


MrSwat
 Dela

Rekommendera inlägg

det kommer inte att bli överbelfolkat i sverige på ett långt tag, i norrland bor det ca 1,1 miljon människor, på en yta som är 56 % av hela sverige.

medans svealand och götaland, har resten av befolkningen, typ 8 miljoner.

så vi kan lungt klämma in 9 miljoner till i landet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

intech> du läser inte vad jag skriver...

 

Mja, problemområden är ju det vi måste ge oss på, radikalt sätt är ju nukes, försvinner en hel del aids också, men rätt inhumant och omoraliskt. dock är jag båda dessa, jag trycker på knappen för männskligheten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill vi undvika överbefolkning på jorden?

 

Svar: Ja.

 

Därför måste vi införa befolkningskontroll. Jag anser själv att vi måste nå ett brett konsensus i samhället, att inga får skaffa fler än två barn.

 

Efter man fått det andra barnet så bör båda föräldrarna steriliseras.

 

Debattera.

Det är inte direkt Sverige som bör agera utan platser som Kina, Japan, Indien och Afrika där man bör handla snabbt. I vårt land bor det 9,142,817 invånare, och ytan är 449,964 km², i Japan däremot, bor det 127,433,494 människor, och där är ytan 377,873 km². Det är i såna här knökfulla områden man bör handla. Vi i Sverige har det bra som det är och det är varken för högt invånarantal eller ont om plats här. Vi har t.ex. stora delar av Norrland obefolkade eller glesbebyggda. Jag skulle tippa på att vi klarar oss minst ett par hunda år till innan överbefolkning blir ett faktum här. En lag som säger att var och en bara för skaffa si och så många barn kommer förhoppningsvis inte dyka upp förrän om minst tvåhundra år. Säg vad ni vill, men det tror jag.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett totalförbud skulle aldrig fungera; det gör det inte i Kina heller, om än ettbarnskampanjen varit mycket lyckad. Själv vill jag se en lagstiftning som uppmuntrar till återhållsamhet i födandet; att begränsa till två barn blir svårt för dem som får trillingar el. fler. Skall de tvingas avliva el. ge bort något av barnen. Nej, jag tycker att man skall för de två första FÖDSLARNA få barnbidrag, vilket man inte skulle få för de följande födslarna. Efter ett tillräckligt stort antal födslar skall man dessutom tvinga betala någon form av samhällsbelastningsskatt, som naturligtvis skall baseras på familjens inkomster. I Kina kan många toppolitiker gå runt ettbarnsregeln, eftersom böterna är så små att de med råge kan betala dessa.

Mer skatter? Skatter är världens största problem och du vill ha mer :S.

 

Systemet får helt enkelt vara max 2 födslar, eller 1 om tvillingar första. Överstrider man så tar dem barnen ifrån dem. Då skulle folk tänka innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det kommer inte att bli överbelfolkat i sverige på ett långt tag, i norrland bor det ca 1,1 miljon människor, på en yta som är 56 % av hela sverige.

medans svealand och götaland, har resten av befolkningen, typ 8 miljoner.

så vi kan lungt klämma in 9 miljoner till i landet.

Men sedan är det invandringar oxså som ska räknas med det är ju inte bara vi som är födda här i sverige som bor här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Ett totalförbud skulle aldrig fungera; det gör det inte i Kina heller, om än ettbarnskampanjen varit mycket lyckad. Själv vill jag se en lagstiftning som uppmuntrar till återhållsamhet i födandet; att begränsa till två barn blir svårt för dem som får trillingar el. fler. Skall de tvingas avliva el. ge bort något av barnen. Nej, jag tycker att man skall för de två första FÖDSLARNA få barnbidrag, vilket man inte skulle få för de följande födslarna. Efter ett tillräckligt stort antal födslar skall man dessutom tvinga betala någon form av samhällsbelastningsskatt, som naturligtvis skall baseras på familjens inkomster. I Kina kan många toppolitiker gå runt ettbarnsregeln, eftersom böterna är så små att de med råge kan betala dessa.

Mer skatter? Skatter är världens största problem och du vill ha mer :S.

 

Systemet får helt enkelt vara max 2 födslar, eller 1 om tvillingar första. Överstrider man så tar dem barnen ifrån dem. Då skulle folk tänka innan.

 

Trillingar el. fler är inte ett val, utan beror helt på hur många spermier som hinner ta sig fram till ägget. Reglementet blir mest rättvist om man begränsar födslarna till 2. Detta kan dock orsaka problem om man gifter sig om med ngn som fått barn tidigare, inte är gifta alls när man skaffar barn, adoptioner m.fl. Hur blir det inseminationer och surrogatmammor? Skall dessa födslar räknas till spermiedonatorn el. surrogatmamman el. till de som blir föräldrar? Skall födseln registeras på samtliga män i polygama förhållanden där man vägrar göra faderskapstest? Män kan inte föda barn som alla vet. I de fall som fadern är okänd kan födseln inte registreras på fadern. Det finns en hel massa frågor som måste besvaras.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min första tanke var, begränsa KVINNORNA till 2 barn per st. Men kom snabbt på att detta är jävligt orättvist då en man i så fall skulle kunna ha hur många barn som helst. Som du säger, det finns mkt som måste besvaras, men en sak jag tycker är att det borde vara lika över hela världen. Dock lär ju USA motsätta sig mot allt möjligt, kan dom inte agera för miljön via Kyoto protokollet lär dom inte ha restriktioner på antalet barn heller..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det verkar fel att dömma folk som får tvillingar eller trillingar, eftersom sådant går i släkten. Det är tex stor chans att jag kommer få tvillingar då jag skaffar barn eftersom det ligger i släkten, men när det gäller tvillingar kan man aldrig heller veta eftersom man aldrig kan vara säker på vem i ett släkt träd som kommer få tvillingar. Så det är ju inget man direkt väljer, min mamma fick inte tvillingar, inte min mormor heller men hennes mamma därför finns chansen att jag är nästa i våra gener som kommer få det eller en dotter till mig. Det verkar därför vara svårt att sätta lag på hur många barn man ska få ha och inte ha då man aldrig kan räkna ut hur många det blir.

 

Men sedan är ju ett problem som gör att vi människor ökar den fakta att vi faktiskt kan bota spädbarn som skulle ha dött om dagens teknologi inte funnits, många barn som var dömda att dö innan dom fötts räddas till livet och det gör att det inte blir så många spädbarn som dör. Villket så klart leder till en ökning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med lite där på sista punkten också, på ett omoraliskt sätt då såklart. Stoppa cancer/aids forskning så skulle ju befolkningen i alla fall minska lite. Mer darwinism for the win.

 

Sen det du säger om tvillingar osv. Om man tar 2 födslar istället för 2 barn, så skulle det ju funka, då behöver du inte offra en av tvillingarna lr så, utan du får behålla alla barn du får vid 2 tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med lite där på sista punkten också, på ett omoraliskt sätt då såklart. Stoppa cancer/aids forskning så skulle ju befolkningen i alla fall minska lite. Mer darwinism for the win.

 

Sen det du säger om tvillingar osv. Om man tar 2 födslar istället för 2 barn, så skulle det ju funka, då behöver du inte offra en av tvillingarna lr så, utan du får behålla alla barn du får vid 2 tillfällen.

Jag förstår ju att föräldrar vill rädda sina offödda barn men det får ju allt i rubbning om alla överlever.

Och jag håller med dig om det med tvillingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kina agerar redan tror jag. Har för mig att man inte får ha mer än ett barn där. =/ Men jag vet inte om det har upplöst eller om det fortfarande är så.

Jo, det stämmer. Bor du i en stad får du bara skaffa ett barn, men du får skaffa högst två om du bor ute på landsbygden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...